Jernbanereformen ble en fiasko
Innlegget er hentet fra Hvamenerartiene
Høyres jernbanereform skulle spare penger. Det motsatte skjedde.
Aftenposten avslørte i går (02.03.2023) (bak betalingsmur) at den borgerlige initierte jernbanereformen er blitt en fiasko. «Milliardebesparelsene» i å splitte opp jernbanesektoren i en drøss selskaper har ført til høyere kostnad.
Men dette er jo ikke noe rart. For jernbanereformen handler ikke om penger. Den handler om høyresidens behov for å privatisere alt som kan privatiseres, spesielt hvis det er stor omsetning med potensiale til store inntekter. 4. sept. 2014 hadde høyrekvinnen Linda Hofstad Helleland et intervju med VG om jernbane-satsingen til Høyre. Her uttalte hun: «Vi skal skvise så mye tannkrem ut av tuben at Ap ikke får puttet det tilbake.» Maken til ufyselig utsagn skal man lete lenge etter.
Nå er det noen som venter på at Arbeiderpartiet skal reversere alt dette her. Det vil selvfølgelig aldri skje under høyremannen Jonas Gahr Støre.
1 har lest innlegget i dag.
Innlegget er lest totalt 1 582 ganger.
5 kommentarer. Leave new
»God kveld, dette er togets Lokomotivfører som ønsker deg velkommen ombord på toget til voss. Dette toget opereres i dag av Vy gruppen as. Selve toget eies av Norske Tog As og vedlikeholdes av Mantena AS. Billetten din kommer fra Entur AS. Automatene om bord er fra Togservice og Yv trafikkservice har rengjort toget. Jernbanen vi kjører på eies av BaneNor AS. Den holdes vedlike av blant annet; Spordrift AS og Baneservice AS.
Skulle du ha noen spørsmål, ta kontakt med togets konduktør, hen går i NSB uniform»
Fikk denne mld på sms fra en venn da NSB ble slaktet av globalistene. Han hadde sakset den fra Fjesboka. Visstnok skrevet av en NSB ansatt. Staten=innbygerne=vi, trodde jeg. Jeg trodde og at politikerne var til for folket. Feil! Politikerne er der for å hjelpe globalistene til å tilrive seg et lands ressurser. Folket, hvem bryr seg om dem? De er bare i veien! Gi dem litt brød&sirkus, skrem vettet av dem i ny og ne, porno er virksomt, noen «nyheter» de kan sloss om, så bryr de oss ikke mens vi tar fra dem alt de har kjært.
Hm, jeg husker NSB med glede fra etterkrigstiden og utover. Spesielt de gamle damplokomotivene som drog toget opp Dovre og Høgfjellet til Bergen.
Dovregubben, et traust damplokomotiv vi minnes som Datiidens teknologiske under med respekt. Utstilt i oslo før det ble satt i bruk ble det besøkt av hundrevis av skuelystne, om ikke flere tusen.
For å si det som det er, ordet norge er fjernet av myndighetene i multikulterens hellige navn. I dag Med VY, et begrep ingen identifiserer seg med.
Det som faktisk er litt festelig, er at v på Tysk uttales f.
Globalisme for dei Provinsielle, det er norsk togdrift.
Tenker på langrenn i vm, provinsiell åndelig og politisk Masturbasjon, uverdig og uinteressant utan dei beste med. Økonomisk doping med talrikt bemanna smørebuss. Dessverre har alle tvfjesa blitt usympatiske, så eg snur ryggen til. Sponsorene må vere dumme.