POSTED IN Globalisering, Klima

Kun for oss vanlige mennesker:

World Economic Forum-globalistene vil ha slutt på privat eierskap av kjøretøy

3 kommentarer
Print Friendly, PDF & Email

Av JD Heyes

De vestlige eliteglobalistene fortsetter å demonstrere at de avskyr de frie samfunnene som ga dem deres formuer, som de fortsetter å trives i, fordi makten og innflytelsen de allerede har ikke er nok for dem. Vi vet allerede at World Economic Forum, opprettet og ledet av «entreprenøren» Klaus Schwab – som har tatt til orde for en slutt på privat eierskap av eiendom og privatliv – ønsker å innlede en ny periode med tyranni og autoritarisme i hele Vesten.

En WEF-partner lenge har tatt til orde for en slutt på privat eierskap av kjøretøy, som selvfølgelig ville tvinge alle til å leve i smart-megabyer. «Dette skal angivelig løse den konstruerte «krisen» med klimaendringer, som visstnok har forårsaket global apokalypse i 50 år nå. Gi opp bilen din, dumme menneske, og stol på ekspertene,» bemerket PJ Medias Catherine Salgado.

Hun navnga organisasjonen: Arup Group og hun la til; Som er oppført som partner av World Economic Forum, og ga ut en rapport fra 2019 som krever at forbruket av klær, biler, elektronikk og mat må endres – for alle unntatt eliten, antagelig – ellers vil klimaendringer drepe oss alle. Rapporten fastholder et «netto null» karbonmål, og ignorerer fullstendig det faktum at karbon er helt avgjørende for livet på jorden.

Faktisk hjelper mer CO2 i lufta planter – inkludert matvekster – til å trives, og mennesker og dyr trenger det. Men verken Arup eller WEF er interessert i objektiv vitenskap, bare et narrativ som utarmer de fleste innbyggere og gir elitene eksponentielt mer kontroll.

Ifølge data har ikke verden hatt global oppvarming de siste åtte årene, bemerket Salgado. Dessuten fant en fersk studie at CO2-utslipp fra fossilt brensel ikke er nok for en global oppvarming. Disse funnene viser at privatbiler ikke forårsaker en klimakatastrofe.

Arup, sammen med rapportens medforfattere og finansiører – University of Leeds, C40 Cities og Citi Foundation – virker imidlertid uinteresserte i de vitenskapelige bevisene. Til tross for tallmateriale som ikke viser global oppvarming, noe som var målbart selv før utgivelsen av 2019-rapporten deres.

Dette er i tråd med World Economic Forums forslag om en digital ID/sosial kreditt, som vil være nødvendig for de fleste aktiviteter og kjøp, og deres visjon om en verden uten privat eierskap. I et slikt scenario vil alle varekjøp være gjenstand for godkjenning fra myndighetene, sa Salgado.

Her er noen sentrale sitater fra Arup 2019-rapporten: Når det gjelder konstruksjon, må byer endre hvilke typer bygninger og infrastruktur som skal bygges, og hvilke materialer som brukes. Når det gjelder transport, må privat eie av biler opphøre, og de delte kjøretøyene som erstatter det må bruke mindre metaller og materialer for å produsere dem, og de må ha lengre levetid. Byboere vil også måtte ta i bruk et stort sett plantebasert kosthold, erstatte flyreiser med mindre energikrevende former for transport over lengre langdistanser, endre hvordan klær og tekstiler brukes og beholde elektronikk og husholdningsapparater lenger.

C40-byer må oppfylle sine Deadline 2020-forpliktelser slik at utslipp fra produksjon når et maksimum på begynnelsen av 2020-tallet, før de halveres innen 2030 for å oppnå netto karbonnøytralitet innen 2050. Denne rapporten anbefaler at C40-byer fokuserer på å redusere utslipp innen seks områder: bygninger og infrastruktur, mat, privat transport, klær og tekstiler, luftfart; og elektronikk og husholdningsapparater.

Salgado skiver sarkastisk: «Ingen biff eller fine klær for deg. Du vil ikke ha noe, og du vil være lykkelig og takknemlig ovenfor dine velgjørerende herskere. Som også har planer om å gi opp all komforten sin, tror du? Som at de gir opp å fly sine private jetfly til eksklusive steder for å snakke om utslipp?».


Fra Natural News, publisert 11 juli 2023.
Oversatt av Northern Light fra engelsk og noe forkortet. Linker i originalartikkelen.
Originalartikkel: Globalists call for an end to private ownership of all cars and trucks

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.

3 kommentarer. Leave new

  • «En WEF-partner lenge har tatt til orde for en slutt på privat eierskap av kjøretøy »

    Hva er å eie? – F.eks. mot å leie?
    Når vi sier vi eier, så er det jo ofte for bruk en periode, før vi selger videre til noen andre brukere. Om vi da leier av noen andre eller betaler ‘leie’ i form av nedskrivning fra/til oss sjøl, betyr vel ikke dette så mye. Det er bruksnytten og bruksretten som betyr noe. Så kan man regne ut om det ene er lønnsomt/ mindre arbeidskraft-forbrukende i forhold til det andre.
    Det eneste vi burde interesse oss for å eie er vårt eget liv. – Selv om det også kan sies at ‘livet er til låns’; – vi skal alle gi det fra oss igjen.
    I et moderne, regulert, samfunn eier vi jo de fleste ikke engang sin egen arbeidskraft. Vi må betale skatt/avgifter av det vi tjener. Også selv om vi ikke bruker. Også av å bo i /’eie’ vår egen bolig selv om vi har skattet av arbeidstimene vi har spart opp for å bygge.

    Det tragiske er heller/mest at vi bruker et (penge-) økonomisk system gir utøvende politisk makt til de som har samlet seg opp mye penger.
    Og at vi/våre politikere og deres penge-økonomer lar penger eller rentefastsettelsen på penger , i stedet for tilgjengelige arbeidskrefter, bestemme hva vi kan produsere av ønsket velstand i nasjonen vår.

    Svar
  • Ole Kristian Jønholt
    13 juli 2023 19:21

    Om jeg eier det jeg har er det jeg som bestemmer over det, det ville jeg ikke om det tilhørte noen annen . Og dessuten, det må til sist være noen som eier det jeg leide. Det vil sannsynligvis være de samme som sier vi ikke skal eie noe og være lykkelige. Hvorfor skal de eie og ikke jeg? Denne ideologien er djevelsk Det står en plass at ; låntaker blir långivers trell

    Svar
    • O.K. J. :
      «Det står en plass at ; låntaker blir långivers trell »

      Hvis man eier flere ting enn syv er det tingene som eier deg, er det også sagt.

      Ja, når man må låne kan man oppleve å være trell til lånet er betalt, det er så.
      Men som innbygger i Norge er det slik at du ikke kommer fri selv om du har betalt ned tomta og boligen din, eller hytta. Da skal du ( i tillegg til fellesutgifter som vei/vann/kloakk ) betale for å eie. Eiendomsskatt.
      Det har jo til&med kommet forslag om å betale skatt for en stipulert, tenkt, leie for din egen bolig ( eller bil) selv om du ikke leier ut men benytter det selv.
      Dette politiske forslaget ble heldigvis nedstemt. – Men HVIS du leier ut din egen bolig, og f.eks. flytter inn hos kjæresten, må du betale skatt av leieinntekten.
      Fri av å eie?
      – Og hvor frie er vi i dette systemet?

      Svar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Fill out this field
Fill out this field
Skriv inn en gyldig e-postadresse.

Neste innlegg

Janne Haaland Matlary:
«Ingen militær framgang
for Ukraina»

«Jo lenger krigen varer,
desto verre for Ukraina
på alle måter»

Forrige innlegg

Nato-møtet i Vilnius ga Zelensky tomme løfter.

Krigen går i Russlands favør.

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.