Sammensmeltingen av sivil virksomhet, krigsindustrien og f.eks. Pentagon som organiserer USAs krigsvirksomhet, har kommet ganske langt, slik det fremgår av den korte meldingen under. Det som fremsto som en underholdningsfilm (Hollywood) viser seg altså å være en reklamefilm for USAs militær-system.(Pentagon)
Skal en slik film kunne påvirke opinionen effektiv kan ikke et slikt samrøre gjøres kjent. Når folk ikke vet at det utsettes for propaganda slapper de mere av, senker forsvarsverkene og skepsisen. Da blir de mer påvirkelige.
Knut Lindtner
Redaktør.
«Top Gun Maverick» er en rekrutterings-annonse for hæren i USA.

Fra Voltaire Network
Den 13. juni 2022 slapp Hollywood ut filmen Top Gun: Maverick.
Den har allerede spilt inn 750 millioner dollar. Det er blant de 100 mest lønnsomme filmer i historien.
Den var klekket ut som propaganda for å få folk til å verve seg til United States Armed Forces. Med dette som formål ble det tatt i bruk enorme mengder software, utstyr og menn, i tillegg til to atomdrevne hangarskip.
I bytte for dette aksepterte produsentene av filmen å få manuset omskrevet av Pentagon, som også fikk velge rollebesetningen.
Kontakten mellom de sivile produsentene og Pentagon finner du her:
https://www.voltairenet.org/IMG/pdf/dod-paas-addendums-top-gun-3.pdf
Oversatt av Ingunn Kvil Gamst
Forsidebilde: KAL VISUALS
1 har lest innlegget i dag.
Innlegget er lest totalt 110 ganger.
1 kommentar. Leave new
vigilantcitizen.com
har masse stoff om underholdningsbransjen.