POSTED IN Norsk politikk

Norgesdemokratene:

Åpent brev om deres holdning til Nato.

6 kommentarer

Åpent brev til Øyvind Eikrem

Av Jan Hårstad

Kjære Eikrem:

Med aller største fornøyelse fikk jeg sett din tale på Norgesdemokratenes landsmøte forleden. Strålende saker alt sammen og gratulerer med innsatsen som definitivt var på linje med hva mange her på derimot også står for.

Det var det anti-globalistiske perspektivet som skulle veilede Norgesdemokratene i stort og smått. Utmerket.

Men når du leser partiprogrammet består det knapt av annet enn gammel Nato skapmat fra en helt annen epoke. Nato er en ridder som forvarer det lille Norge. En forsvarsorganisasjon.

Så kan man spørre: tror ledelsen av Norgesrdemokratene på denne eventyrfortellingen selv eller alternativt: kanskje de ikke vet bedre?

Dette med verdensglobaliseringen som ide er jo utsprunget av de amerikansk styrte institusjonene Council on Foreign Relation, Club of Rome og Trilateral Committe.

Nato er den militære armen for å virkeliggjøre disse ideer i praksis og siste undersøkelser bringer på det rene at Nato-styrte kriger siden 9/11 på Manhatten, har drept 4,5 millioner mennesker og drevet millioner på flukt og i asyl. Et barbari nesten uten sidestykke som tok sikte på å utvide og befeste USAs verdensherredømme.

Nato er i praksis, organisatorisk og økonomisk, den amerikanske makten.

Og da er det  også slik at i spørsmål som olje, gass og elektrisitet så holder Nato seg med egne komiteer for dette som bestemmer hvordan latterlige småstater som Norge skal håndtere det. Skulle Norgesdemokratene få plass på Tinget ville de fort oppdage at det var helt andre krefter som bestemte de viktige sakene for Norge.

Poenget er at det moderne Norge er en BRIKKE I NATO. Og med utvidet  energikrise blir det mer brikke for hver måned som går.

Takk for den fine talen din. Du styrte unna det sentrale faktum for Norge i dag: USA har fire selvdrevne militærbaser her og vil ha hånden på rattet om alt som er viktig i norsk politikk.

Partiprogrammet om forsvar og Nato er alt gått ut på dato. Gjør noe med det før krig bryter løs i Norge.

I aller beste mening.

Forsidebilde: Artur Voznenko

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.

6 kommentarer. Leave new

• Henning Nielsen
    22 mai 2023 9:56

An. amerikanske baser i Norge; fra partiprogrammet:

4.7 Mot utenlandske baser på norsk jord
    Det norske forsvaret skal forsvare Norge, og må åpenbart være drevet av nordmenn, ikke
    utlendinger. Alle permanente militærbaser skal være drevet av det norske forsvaret og av nordmenn.
    Vi ønsker økt sikkerhetsregime rundt utenlandske statsborgere som har fått norsk statsborgerskap.

• Jan Hårstad
    22 mai 2023 14:43

Breaking news: Nato skal nå levere F-16 kampjets som kan bringe taktiske nuclear weapon og har
    rekkevidde for moskva og St.petersburg.
    Dagens næringsliv spekulerer i om verdens største krigsskip, USS Gerald R.Ford,er på vei fra
    Nordsjøen til oslo. To amerikanske fly landet på gardemoen lørdag som logistikk til hangarskipet
    som huser 75 fly og 4500 personer. Ukraina har åpnet nytt krigsavsnitt langt inni Russland,
    i BELGOROD.
    Takk til Henning for opplysninger.

• wasan Totland
    22 mai 2023 20:23

Det er så bra at Hårstad tar tak i det betente spørsmålet.

• Torfinn Slettebø
    22 mai 2023 21:00

Oslo by inviterer ei krigsmaskin på over 300 meter til byen, USS Gerald R. Ford. Båten er driven av to atomreaktorar. Norske ministrar er uinteresserte i kor mykje atomvåpen amerikanarane dreg inn i byen. Angrepsminister Gram er i perlehumør.

Har oslo-folket mista siste rest av vanleg folkevit?

Svar
  • Norske småpartier trenger oppmerksomhet. De burde ha vært intervjuet støtt og stadig, og fått respons som fortjent. Demokratene som opplevde at Selvstendighetspartiet trakk seg fordi at de mente stemmene ville tjene ett parti bedre enn to.
    Jeg har kikket på dem tidligere og vet at Hårstads spm er veldig betimelig. Er Demokratene bare ett nytt sionistisk lissom opprør mot de bestående sionister på tinget eller mener de virkelig noe med dette? Vel klar tale er vanskelig å få.
    Derfor er det veldig gledelig med ett nytt parti som enkelt og klart sammenfatter alle viktige spørsmål lettlest og uten å henge seg altfor mye opp i konkrete vedtak, men heller peker ut en klar retning og klare prinsipper.
    De har tatt det beste fra de andre små partiene og ser ut til å gå klar av fellene, så langt.
    Dette må dere se på:
    linken kommer i neste post.

• Svar