POSTED IN religion

Nå bekreftes det at klimagalskapen er religiøst fundert.

Greta Thunberg blir æresdoktor i teologi.

1 kommentar
Print Friendly, PDF & Email

Universitetet i Helsingfors tildeler Greta Thunberg en æresdoktorgrad i teologi, for hennes arbeid med å konvertere verden til en «grønn» religion.

Av Ethan Huff.


Universitetet i Helsingfors i Finland har annonsert at årets jubileums-seremoni, som begynte 20 mars, inkluderer å gi en æresdoktorgrad i teologi til klimaaktivisten Greta Thunberg.

9. juni tildeles Thunberg sin doktorgrad i teologi sammen med professorer og biskoper. I hovedsak behandler skolen den globaloppvarmings-fanatikeren som en slags religiøs profet, hvis innsats for å skremme alle om klimaendringer, har bidratt sterkt til spredningen av den «grønne» religionen rundt om i verden.

Thunberg vil motta tittelen «doctor honoris causa» ved Universitetet i Finland, dette er deres høyeste utmerkelse. «Blant de mest profilerte navnene på listen var Sauli Niinistö, Finlands president siden 2012, som har blitt utnevnt til en æresdoktorgrad i filosofi,» rapporterte Bradford Betz fra Fox News om kunngjøringen.

«Seremonien er en del av Finlands hundre år gamle jubileum, der enkeltpersoner blir anerkjent for sine profesjonelle og kunstneriske prestasjoner. Thunberg, en verdenskjent klimademonstrant fra Sverige, ble tidligere også utnevnt til æresdoktor ved det belgiske universitetet i Mons”.

Stoler du på at pastor Greta vil redde deg fra klima-apokalypsen hun føler kommer?
Som du kanskje husker, mottok Thunberg også en fremtredende utmerkelse fra TIME Magazine i 2019, etter å ha blitt kåret til «Årets person» for hennes innsats for å øke bevisstheten om global oppvarming.

Thunberg ble først kjent etter en tale hun holdt til verdens ledere i FN mens hun fortsatt var tenåring. Thunberg skjelte ut statsoverhodene for å nekte å sette en stopper for en «evig økonomisk vekst», som hun hysterisk hevdet er ansvarlig for en kommende masseutryddelse. «Hvordan våger du!». Thunberg hylte da hun fikk krokodilletårer. «Dere har stjålet drømmene mine og barndommen min med dine tomme ord, og likevel er jeg en av de heldige».

Helsingfors Universitets kunngjøring om Thunbergs doktorgrad i teologi kommer samtidig med at en svensk domstol har gitt henne og hundrevis av andre klimaekstremister, klarsignal til å gå videre med et gruppesøksmål mot den svenske staten for «utilstrekkelig klimapolitikk».

Universitetet i Helsingfors

Thunberg, sammen med rundt 600 andre ekstremister som tilhører en global oppvarming-aktivistgruppe kalt Aurora, anla søksmål mot den svenske regjeringen i november. Deres påstand er at det ikke gjøres nok i Sverige for å bekjempe global oppvarming og for å leve opp til den europeiske menneskerettighetskonvensjonen.

I kommentarene antydet mange lesere at universitetet i Helsinki nå med dette har massivt devaluert gradene sine, som nå er verdt «null», på grunn av omfavnelsen av Thunberg som en slags globalist-godkjent «pastor Greta», som vil lære verden evangeliet om «å bli grønn».

Fra Natural News, publisert 23 mars 2023.
Oversatt fra engelsk, noe forkortet. Linker i orginalartikkelen.
Orginalartikkel: CLIMATE CULT CLOWNS: University of Helsinki awards Greta Thunberg an honorary doctorate in THEOLOGY for her evangelical work in converting world to “green” religion.

Forsidebilde: Lexica

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.

1 kommentar. Leave new

  • Northern Light.
    26 mars 2023 17:24

    Klimakulten ødelegger internasjonal skipsfart og dermed også globale forsyningskjeder.

    Av Ethan Huff.
    Forholdet mellom råolje fraktet med tankskip som er i bestilling, og råoljetankskip-kapasiteten som er i drift, har stupt til et rekordlavt nivå på bare 2,7 prosent, dette på grunn av press fra global-oppvarmings-alarmistene for å «dekarbonisere» shippingindustrien.

    Fordi skriften står på veggen om bruk av drivstoff som olje og bensin – klimabrigaden ønsker at disse skal fases ut – venter eierne av tankskip som bruker slike drivstoff med å bestille nye skip, til det blir klart i hvilken retning den «rene» energiindustrien kommer til å ta.

    «For å dekarbonisere fraktskip, trenger du enten et karbonfangstsystem ombord, som ikke eksisterer ennå, eller å bygge nye skip som drives med noe annet enn fyringsolje,» rapporterte Greg Miller, som skriver for Freight Waves.

    «Regelverket for disse nye drivstoffene er ikke skrevet ennå. Så hvorfor skulle tankredere ta risikoen med å bestille skip som kan være utdaterte etter at reglene er skrevet? Svaret er: De vil ikke. Det er nå et historisk lavt antall råolje- og produkt-tankskip i bestilling».

    Globale frakt- og forsyningskjeder er i ferd med å stoppe opp.
    Situasjonen er nesten like alvorlig for produkt-tankskip, hvor ordrebok-til-antall skip-forholdet nå bare er 6,1 prosent. Og nok en gang er det fordi ingen ønsker å bestille nye skip som er avhengige av drivstoffteknologier som må møte strengere krav og regelverk.

    «Vi ser nå hva som skjer når det går flere år uten at det blir investert i ny kapasitet,» sa Jefferies-analytiker Omar Nokta om den alvorlige situasjonen. Råolje- og produkttankereiere begynte bare nylig å tjene penger igjen etter flere dystre år med forsyningskjedesvikt under covid-pandemien, med 2020 og 2021 som de to verste årene for bransjen på 30 år.

    «Det går to til tre år fra en ordre legges inn og når et nytt tankskip leveres», forklarte Miller videre om hvordan bransjen vanligvis fungerer. «Disse skipene varer i 20-25 år. Dermed vil et nybygget skip bestilt i dag sannsynligvis være i drift til 2050».

    «Hvis verden faktisk avkarboniserer og går bort fra forbruk av fossilt brensel, hva skal tankskip som er bestilt i dag frakte i de siste årene av deres levetid?». Svaret er selvfølgelig at de potensielt ikke vil frakte noe, derfor er det ingen som legger inn nye bestillinger. I hovedsak ser det ut til at den globale shippingindustrien holder på å stoppe opp, både på grunn av klimahysteri og covid-hysteri, som har ødelagt både tankskipsbransjen og globale forsyningskjeder.

    Ifølge Bob Burke, administrerende direktør i Ridgebury Tankers, har den generelle mangelen på bestillinger av tankskip ingenting å gjøre med at fokuset går fra produksjonsvolum til verdier. «Det er bare ikke i vår egen interesse å bestille dyre skip med når det er usikkerhet om fremdrifts-systemene,» sa han.

    «For et skip som skal leveres om to og et halvt år, til historisk høye priser, med et kapitaltap frem til levering og når man ikke vet om fremdriftssystemet kommer til å vare veldig lenge, er det veldig vanskelig for en reder og ta risken på noe slikt uten å ha sikre fraktkontrakter fra et oljeselskap».

    De eneste som for øyeblikket legger inn bestillinger på nye tankskip, har enten en slags skatteincentiv for å gjøre det, eller de har sikre langsiktige fraktkontrakter, «typisk for skip som kan bruke flere typer drivstoff,» la Maersk Tankers administrerende direktør Christian Ingerslev til.

    Fra Natural News, publisert 24 mars 2023. Skrevet av Ethan Huff.
    Oversatt fra engelsk. Linker i orginalartikkelen.
    Orginalartikkel: The climate cult is destroying international shipping … and global supply chains along with it.

    Svar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Fill out this field
Fill out this field
Skriv inn en gyldig e-postadresse.

Neste innlegg

AfD-leder i Tyskland:

Hvis kansleren visste om eller har medvirket til tildekking av North Stream-sabotasjen er det forræderi.»

Forrige innlegg

Kronikk om fred – blant annet

Hvilke næringer burde Norge satse mer på?

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.