POSTED IN Endring av politikken

Kunsten også et middel i kampen mot alt russisk.

Navn på kunstverk omdøpes. Alt som smaker av Russland skal vekk.

3 kommentarer
Print Friendly, PDF & Email

Det pågår nå åpenbart en propagandakrig mellom Nato og Russland. Alle midler taes i bruk og vett og forstand forlates. Nå omdefineres også kunstverk i den gode politikkens tjeneste. Bildet under av Edgar Degas omdefineres fra å hete «Russiske dansere» til Ukrainske dansere». En har helt sikkert ikke spurt kunstneren som døde i 1917, men det er underordnet i den gode saks tjeneste.

Hvem som står bak dette tiltaket: Storbritannias Nasjonalgalleri.

Dette er bare en ny form for politisk svindel hvor arenaen kunst trekkes inn for alt den er verdt. Her er bildet:

Ukrainian Dancers
Hilaire Germain Edgar Degas var en fransk maler og skulptør. Degas er særlig kjent for sine mange framstillinger av ballettdansere, og deres bevegelser, og scener fra hesteveddeløp. Han var også en svært dyktig og ettertraktet portrettmaler og er en av de mest kjente kunstnerne fra den impresjonistiske kretsen. Wikipedia

https://nypost.com/2022/04/04/degas-russian-dancers-is-renamed-ukrainian-dancers-by-uks-national-gallery/

Forsidebilde av Hilaire Germain Edgar Degas



1 har lest innlegget i dag.
Innlegget er lest totalt 269 ganger.

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.

3 kommentarer. Leave new

  • Tor Larsen
    6 april 2022 8:20

    Kanselleringskulturen (Cansel Culture) blir altså brukt mot Russland etter at woke kulturen har gjort den mulig. Man undres over om ikke den nettopp ble skapt til formålet, så godt passer den inn. Vesten, denne etter hvert helsyntetiske konstruksjonen bestående av løgner, tar oss stadig dypere inn i et virtuelt helvete av illusjoner. Ingenting er virkelig, men alt det uvirkelige som i grunnen er rene påfunn alt sammen, omskapes til en sammenhengende løgn som på ett eller annet vis likevel fungerer mens kollapsen utsettes. Dermed, fordi en helsyntetisk separat verden ikke kan bestå på jorden, så kommer kollapsen til å bli så mye dypere når den først kommer; en ren katastrofe av samvirkende årsaker.

    Hvorfor må alt dette skje når det ikke var nødvendig? Jeg støtter meg til Maurice Samuels bok (1924) «You Gentiles» og hans utlegning om «we, the destroyers». Han skriver at «vi, det ……. folket, vil alltid forbli ødeleggerne. Ingenting som dere kan gjøre for oss vil gjøre oss tilfredse eller medføre at vi ikke fortsetter å ødelegge, for det vi ønsker er en egen verden som bare er vår» (fritt sitert).

    En viss eksepsjonell elite av et svært så eksepsjonelt folk, begavet med vitenskap, kunst og kultur, uforlignelig intellektuell kontroll over alle medier, med økonomisk makt til det og verdens beste beskyttelse mot intellektuell kritikk, derfor anonymisert og siden verdenskrigen fullt integrert, men likevel separat i seg selv, har blitt tildelt slik påvirkningskraft at den har skapt det moderne Europa og europeernes postmoderne selvoppfattelse. Uten noen påvisbar, bevisst, konspiratorisk plan har denne eliten skapt «en verden som bare er vår» og nødvendigvis altså deres, hvilket betyr at vi alle er inne i prosjektet bygget på kollapsende fiat penger, unaturlige forandringer og derfor med umulig livsevne.

    Svar
  • Torfinn Slettebø
    7 april 2022 9:13

    Finland har no stole russisk kunst for 400 millionar. Kunsten har vore på utlån i Italia og Japan og var på veg heim til St. Petersburg. (NTB).

    Russland må finna seg i mykje rart. Dette er takken for å dela kulturskattar med verda.

    Svar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Fill out this field
Fill out this field
Skriv inn en gyldig e-postadresse.

Next Post

USA sentralbank forbereder en global depresjon.

Russland skal få skylden.

Previous Post

Statistikk som opplyser

Coronavaksiner har ikke en påviselig effekt for å unngå corona-dødsfall

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.