POSTED IN Propaganda

Document.no skulle forsvare sannheten.

Nå er det en propagandamaskin for Israels Gazakrig.

33 kommentarer
Print Friendly, PDF & Email

Vil Document.no bli nedlagt?

Jan Hårstad

La oss face the truth: det er minimalt med ytringsfrihet i Norge. Det er bare noen ytterst få blogger her som leker ytringsfrihet.

En kan jo prøve seg på inyheter sjefet av Nato-loyalist Helge Lurås hvor debattene går omtrent slik: din fordømte tufs, din Putinelsker, din hamasdyrker, promp, bæsj, dra til helvete, noldus! 

Hvis man tror dette er representativt for det norske folks tenkeevne i 2023, så må en jo få et sjokk. Det er direkte infantilt og kunnskapsnivået på de aktuelle krigene/konfliktene er knapt til å tro. Det er bare en håndfull folk der som vet noe i det hele tatt.

Så kan man spørre: hvorfor skriver de håndfulle der i denne uvitenhetens grøt? Det er ikke så mange alternativer faktisk.

Kanskje framsto Document.no en periode som et alternativ? Der ferdes mer kunnskapsrike mennesker og inntil det siste gikk det an å debattere på Document selv om en kunne få så ørene flagret.

Etter krigen mellom Israel og Palestinerne virker det som om Document har lagt til side sitt gamle program: Sannheten framfor alt. I denne parolen lå det innebygd at konflikter burde belyses fra mange sider. «sannheten blåser fra de fire verdenshjørner» som det urgamle ordtaket heter.

Etter 7 oktober er det helt slutt med sånn type tenkning i Document. Alle medarbeidere opptrer som en slags fotballheiagjeng for Netanyahu-regjeringen i Israel. Og de tror også at Trump i USA skal redde den vestlige Imperialismen fra et sammenbrudd.

Nå er det slik at størrelser innen sikkerhet og militæret i Israel sier at Netanyahu-regjeringen er intet mindre enn en nasjonal katastrofe og at den bør gå av så fort som mulig. Hvis ikke er Israels dager talte. 

Her kunne jeg på akademisk vis lagt fram sitater som forteller historien om dette, men israelsk åpen presse er stappfull av Netanyahu-kritikk og enhver kan lese seg opp.

Document-journalistene har ikke oppdaget noe av dette og huier på alt denne regjeringen foretar seg.  Og dette gjør de i troen på at de redder Israel.  De er overhodet ikke interessert i alle de som sier at Netanyahu-regjeringen styrter Israel i avgrunnen.

Det vi da ser at redaksjonen i Document har oppgitt sitt gamle program om dokumenter for sannheten og i stedet framtrer som en ren propagandamaskin for Israelsk militarisme, ikke bare mot palestinere på Vestbredden og Gaza, men også med bombing av Syria gjennom ti år. For også Assad er en terrorist.(Rustad)

Alle som står imot prosjektet om StorIsrael og fordrivelse (transfer) av palestinerne er enten Hamas-aktivister eller antisemitter.

Det er der vi er på de dannedes nettside nå. Det er bare et tidsspørsmål før Document blir nedlagt eller at aktivistene der bygger et Trump-Netanyahu parti i Norge. Det kan bli en norsk versjon av myk-fascisme i kultivert forkledning. Verre enn det er nå kan det knapt bli.

Forsidebilde: Lexica

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.

33 kommentarer. Leave new

  • Document.no har jeg helt sluttet å frekventere, orker ikke skrive kommentarer der når det bare blir sensurert vekk. Forsøk å skrive noe som går i mot den offisielle fortellingen når det kommer til Israel, 9/11 eller kanskje månelandingen… da skal jeg garantere at innlegget ditt blir slettet før du rekker å si «konspirasjonsteori».

    Svar
    • Document er et menighetsblad med katoholikeren Hans Rustad som yppersteprest. Bladet har også egen, svensk husprest, Helena Edlund. Rustad har også sikret seg fremtidig overtakelse av denne linjen ved styremedlem Kjell Skartveit. Disse serverer stort oppslåtte trosartikler kontinuerlig som ikke publiseres som pluss-saker.

      Det dreier seg ikke om journalistisk tilnærming til temaet, men ren forkynnelse, der de ikke viker av for helvetestrusler overfor sine ideologiske motstandere. At dette religiøse organet får statsstøtte på 2,8 millioner dreier seg trolig om at de samme som deler ut hundrevis av millioner til «sine» blekker trengte å kunne vise til at også «den andre siden» blir tilgodesett i demokratiets navn.

      Resten av bladets inntekter – totalt rundt 18 millioner kroner årlig – baserer seg på helkontinuerlig tigging samt abbonnenter. Minst to av menighetsbladets skribenter er dog erklærte ateister. Den ene – Kent Andersen – skriver glitrende artikler om det grønne skiftet. Men om du våger å kritisere bladets ledelse eller linje i særlig grad, blir du kjapt kastet ut av kommentarspaltene for alltid.

      Det er ingen tvil om at «store hvite far» Hans Rustad ikke tåler kritikk rundt sitt prosjekt med å frelse leserne og omvende dem til kristenheten. Det er dessverre slik ståa er i den norske mediefloraen. Det finnes knapt noen avis i Norge der journalistikken rår uten bakenforliggende krav/press om at skribentene må holde seg til religiøse eller politiske linjer.

      Svar
      • Har lest Document lenge, men har til gode å oppdage svoveltale fra noe bedehus. Dette var ikke akkurat den skarpeste analysen jeg har lest hos Derimot.
        Innlysende at dette må skrives veldig anonymt av en som bare kaller seg V.

      • Da har nok Rune Vrå fulgt særdeles dårlig på Rustads skogpoder der han har argumentert med fortapelsens evige kvaler ved flere anledninger. Han blander her religiøse trusler inn i tilsynelatende journalistisk innpakning, slik hans katolske tro ser det.

    • Samme her, men jeg ble ikke bare sensurert vekk, men utestengt tydeligvis på livstid for å si at den store satan er USA.

      Svar
  • Bibelens profeti om «Eretz» (Stor) Israel som besitter landet fra Eufrat til Nilen ble oppfylt allerede for 106 år siden, da de britiske styrkene befridde Jerusalem og Det hellige land fra hedningenes (tyrkiske) herredømme 9. desember, 1917, under første verdenskrig akkurat som profetert 2520 år i forveien. USA gikk inn i i første verdenskrig for at England kunne erobre midt Østen og bevæpne militante jødiske innvandrere bl.a. Irgun. Man kan også si at Stor Israel er USA. Det er derfor republikanerne vil stoppe innvandringen for å unngå en stor demografisk forandring til muslimsk fordel.

    Svar
  • Er enig med Hårstad at Document har skuffet voldsomt etter falsk-flagg operasjonen den 7. oktober.

    Men når det gjelder å bomme grovt, så tenker jeg Hårstad bør gå ekstremt forsiktig i dørene, da ingen har bommet mer enn han selv og hans marxistiske kamerader. At man ikke har forstått mer om frihet og styresett i 2023 er intellektuelt en total katastrofe. Marxisme var det forrige århundrets største onde.

    Svar
  • Jeg lurte litt på hvor stor støtte Israels regime har i det jødiske folket i Israel; landet er angivelig et demokrati som selv valgte Netanyahu.
    Jødiske Norman Finkelstein hevder 60 % , Ifølge de siste meningsmålinger, sier han,
    (hvis vi nå kan stole på meningsmålinger., om de er sannferdige eller skapt for å forme et ønskelig bilde.)
    Epsteins venn Alan Dershowitz mener israelere vil velge demokratisk en tostatsløsning;
    hva han bygger den antagelsen på vet jeg ikke; mener han det eller er det bare fine ord?
    Netanyahu og vennene hans har aldri hatt noen interesse av noen tostatsløsning.
    De vil jevne Gaza med jorden, som Dresden og Hiroshima, og skryter av det.

    Svar
  • Som enkelte andre begynte jeg min avprogrammeringsprosess med å lese Document, og for det skal de få en slags takk. Resett var og en ørliten del av den prosessen.
    Etter at tilfanget av alternative medier økte klarte jeg heldigvis å trenge igjennom blodtåka til den militære etterretnings agenten Lurås og den Israel-vennlige sionisten og jødiske fundamentalisten Hans Rustad.
    Jeg skvatt høyt i stolen da jeg la ut en link til «The fall of the cabal» fra hjemmesiden til David Sorensen og fikk begrunnet sensuren fra kommentarfeltet på Document med at «det var å anse som betydelig hatkriminalitet mot Sionistene.» Unnskyld meg, men hva faen?
    Er derfor evig takknemlig for Derimot og Steigan. På disse sidene får vi lov til å holde oss mentalt friske og lese om saker som omhandler observerbare fakta.

    Svar
    • Er enig med deg i at det er høyt under taket i dette kommentarfeltet og at Derimot skal ha skryt for det, men det er krevende å holde seg mentalt frisk her også når redaktør bebreider det meste korrupte oligarkene og fascistene gjør på kapitalismen. For oss som faktisk forstår at kapitalisme er frivillig handel mellom to parter hvor begge parter tjener på handelen, så tærer det på mentalt. Har også forsøkt å forklare at det hadde ikke vært noe Derimot uten kapitalisme. Selv den mest naive marxist bør jo forstå at en kommunistisk leder ikke ville ha sponset alternative nettsteder som kritiserte regimet hans. Faktisk så vil det ikke være privat eiendomsrett uten kapitalisme, så denne marxistiske hjernevasken de fleste skribentene her inne er indoktrinert med er til mental belastning for meg ihvertrfall.

      Svar
      • deafdumbblind
        29 desember 2023 15:38

        Kappitalisme er det motsatte av Marxisme som er,»folket er drivkraften i skapelsen av verdens historie», det var formann Mao som sa det.

      • Er vanskelig å være enig med noen i alt, og selv er jeg ingen tilhenger av verken marxismen, kommunismen eller annen form for fascisme.
        Karl Marx var en møkkamann med stor M, og når vi vet hvilke krefter som stod bak han og hans ideologi, er en enten noe sær eller en tanke uoppmerksom hvis man støtter slike tanker som et samfunnssystem. Lover, normer og regler må vi ha, men individets frihet må aldri tas ut av konteksten, slik våre «politikere» gjør i hele den vestlige verden i ekspressfart i våre dager. Kapitalismens oligarker som utgjør den reelle styringen av hele den vestlige verden er jeg heller ikke for. Du vet denne gjengen som gladelig tråkker over lik, også sine egne, for å kontrollere hver eneste av dine og mine surt oppsparte kroner og ører.
        Kall meg gjerne en naiv romantiker som ønsker meg et system langt unna kapitalismens stakeholdere (prarasittene), Karl Marx kommunistiske manifest og en politikerkaste som ligger milesvis under forventet IQ-nivå.
        Det MÅ finnes andre løsninger enn allerede oppgåtte stier som fører direkte ned i nærmeste grøft.

      • Jarve Borken
        30 desember 2023 1:57

        Jeg vil bare skyte inn her at ingen ´isme´ kan overleve når fundamentet er et pengesystem skapt for å havarere. Og det hvarerer lovmessig og med matematisk nødvendighet. Når bankene får skape penger av tynn luft og oppå det igjen kreve renter, skapes et tilvekstkrav som igjen fører til inflasjon. Økonomien var så til de grader havarert allerede 1970 at FED måtte forlate gullstandarden. Det fantes ganske enkelt ikke nok gull til å dekke gjelden. I denne sammenhengen er språk viktig. Ta ordet ´Gjeldstak`. Det får deg til å se for deg at noen voksne i rommet har satt en grense et sted, men så er jo ikke tilfelle. Når gjeldstaket bare løftes hvert år kan en jo lure på hva slags tak dette er. Eller ordet ´Styringsrente´… Jaha, så noen har altså styring? Nei. Gjelden øker logaritmisk gjennom renters rente, til økonomien blir så gjeldsmettet at alt stopper. Eneste utvei er å skape insentiver til å ta opp nye og enda større lån. Krig, klima, pandemier osv osv. Inflasjonen kommer alltid først, syndebukkene lanseres underveis. Det er nesten søtt å høre Biden bable om `The Putin Tax`. Fram til 1668 ble gjeldsproblemet løst ved å innføre Jubelår med ca 50 års mellomrom. Men etter at verdens første sentralbank så dagens lys ble denne døren lukket. Det er en grunn til at de tre store religionene har vært spesifikke på at rente ikke bør tillates. Når bankene skal realisere sin fortjeneste må pengene hentes et sted og hvor skal de hente dem? I realøkonomien. Det er jo bare der de finnes. Idag står vi innenfor presis den tiden strømmen av penger forlater realøkonomien i større og større fart og ´løsningen´ er å pumpe helikopterpenger inn for å holde det gående, hvilket gir oss høyere og høyere inflasjon. En enorm scam, noe flere økonomer idag heldigvis begynner å påpeke.

      • Jarve Borken:

        Du har skjønt det hele perfekt. Havariet kommer først når tilliten til lekepengene kollapser. Da trenger bakmennene «en ny verdensorden» slik at de kan «gå til start» med blanke ark. Og via sprøyter og krig samtidig bli kvitt det meste av useless eaters.

  • Torfinn Slettebø
    29 desember 2023 15:09

    Gløym Document.no.

    Det vert sensurert i større skala hjå våre allierte, fridomselskande demokrati-forkjemparar i Latvia. Der stengjer dei russiske nett-tenester. !/4 av folket i Latvia er russarar, men Nato-styresmaktene toler ikkje noko russisk.

    https://www.rt.com/business/589832-latvia-russian-yandex-ban/

    Svar
  • Jeg holder meg så nøytral i palestinasaken jeg bare kan. Ingen av partene i konflikten er noe bedre enn den andre. Man har utspekulerte, ondsakpsfulle, hjernevaskede israelere som er eksperter på propaganda, på den ene siden. Og man har overbrutale, bortskjemte, løgnaktige, hjernevaskede palestinere, som aldri vil eller kan bli voksne mennesker, på den andre.
    De er så håpløse og fulle av hat til hverandre at jeg blir ikke overrasket om selv Gud har gitt dem opp. La de utkjempe hverandre til de virkelig forstår hva de har gjort feil.
    Vi kan vel ikke si at Derimot er så nøytrale og rettskaffne heller. Palestinapropagandaen tyter igjennom helt tydelig. Burde kanskje ikke klage over Document..

    Svar
  • Hårstad: Richard Spencer er ikke jøde men gresk-ortodoks kristen.

    Du skrev at han er jøde i artikkelen «Blir Gazakrigen global?» og dette irriterte meg så mye at jeg registrerte meg på Derimot og begynte å kommentere under dette kule nick’et.

    Angående Document: De har vært grunnleggende på Israels side hele tiden men det begynner å virke krampeaktig nå ja, ellers fornuftige folk i kommentarfeltet skriker etter blod og virker ikke bekymret over tapstall på titusener og utsagn om at fienden er «human animals» og at det er «no innocents in Gaza», et område der hver tredje person er 12 år eller yngre.

    Jeg håper at du slutter å skrive sionist med z og husker at Spencer ikke er jøde, i likhet med millioner av andre bygger hans sympati for Israel først og fremst på en intens motvilje mot islam og at han dermed «må» være jøde bare fordummer debatten.

    Svar
    • Furubotnik: du hadde spart deg for mye irritasjon hvis du var flinkere til å lese.
      Jeg skrev om ROBERT SPENCER og ikke Richard Spencer.
      Det er to forskjellige mediastørrelser.
      Om jeg i mitt åttiende år orket skulle jeg laget en artikkel om marxismens kompliserte
      historie som enkelte her har svake kunnskaper om.
      Bakunin,som på mange vis ikke kunne fordra Marx,oversatte hans verker i forståelse av
      at han åpnet et tankeunivers for å forstå denne epoken. Hva ymse statsfunksjonærer senere
      bygget den om til er en annen sak,men mange sammenblander.

      Svar
      • ROBERT SPENCER ER GRESK-ORTODOKS KRISTEN, IKKE JØDE.

        Dét er hva jeg skrev under artikkelen din om «Blir Gazakrigen global?» Robert Spencer er vel mannen bak «Jihad Watch»?(som i sin tid ble forgiftet på Island). Vel, i så fall er han ikke jøde men kristen.

        Richard Spencer er altright-führeren fra 2017 og «heilgate» osv, han har ingenting med dette å gjøre og at jeg skrev Richard og ikke Robert var faktisk ikke med vilje men det fikk jaggu frem et poeng her…om å forsøke å finne ut hva saken gjelder før man kommenterer.

        Hva Bakunin og Marx har med saken å gjøre forstår jeg ikke, men du er slett ikke den eneste som av en eller annen grunn påstår at Robert Spencer er jøde selv om han altså ikke er det.

      • deafdumbblind
        30 desember 2023 13:32

        Til Jan Hårstad , jeg synes absolutt at du, selv om du er en eldre og voksen mann skulle tyne kreftene litt til og skrive artikkelen om Marx og Marxismen, ville vært enormt lærende og opplysende for oss alle andre. Hvorfor ikke? Også ønsker jeg deg og alle andre her inne et riktig godt 2024 år, selv om det ikke ser lyst ut, la oss i det minste tillate oss og håpe at Gaza og Palestina , ukraina kan puste igjen i 2024. Godt Nytt År til alle skribenter , ledere og lesere. Og…. jeg har deltatt i flere «Fritt Palestina» demoer i høst, den siste jeg deltok i var i Trondheim. Forbløffende mange mennesker , store og små , eldre og ung , deltok, så, at det er nytteløst og gå i demonstrasjonstog som noen her inne sier, det er ren og skjær påstand og sprøyt, reaksjonært tenkt. For som jeg tidligere har sagt så er det en uomtvistelig sannhet at «folket er drivkraften i skapelsen av verdens historie».

  • > [Lavrovovits] Kall meg gjerne en naiv romantiker som ønsker meg et system langt unna kapitalismens stakeholdere (prarasittene)

    Det de fleste ikke forstår er at utnyttelse av kapitalismen er noe veldig annet enn at kapitalisme er dårlig. En analogi: Selv de mest tunglærte forstår at bilveier er gunstige for sivilisasjonen. Men selvfølgelig kan de samme veiene bli brukt av fiendens militære kjøretøyer. De minst begavede tenker da at vi må fjerne veier for all evighet, mens resten skjønner at veiene må beskyttes. Samme med kapitalisme. Derfor opprettet man blant annet USA for å beskytte hvermansen mot oligarkene. Det var hele poenget med opprettelsen av den amerikanske republikk.Å beskytte hvermansen så hvermansen kan ha frihet til å eie egen bolig (kapitalisme) og frihet til å handle med hvem han selv ønsket i handel som tjente begge parter. I det systemet ble misbrukt av for eksempel en oligark, så er tanken at rettstaten måtte gripe inn.

    Kan en marxist forklare meg hva som er negativt med kapitalisme og ha muligheten til å eie egen bolig?

    Svar
  • Johannes Åtta Førtifira
    29 desember 2023 20:06

    Dec 27, 2023:
    Scott Richter: «Hamas, you know, they planed and executed the Greatest Military Raid in modern History on October 7.» [2023]
    «It is the greatest military raid in modern history. No military force has come up with anything close to this in terms of its audacity, its complexity and its success. And a key aspect of a military raid is; You go out and do what you have got to do, and then you fall back to prepared positions. And that is what Hamas did.»

    Militereksperten og spaltisten Scott Richter, tidligere våpeninspektør for FN: «Hamas, de planla og utførte det mest storslagne militere raid i moderene historie den 7. oktober.»

    Dette ville Scott Ritter aldri sagt dersom han hadde trodd Hamas-soldatene hadde begått de forbrytelsene som de er blitt beskyldt for å ha begått den 7. oktober.
    Kilde:
    thetruthseeker.co.uk/?p=279007
    Scott Ritter – “Gaza War Bloody End For Israeli”
    youtube.com/watch?v=ee29Cn9N2II

    Poster dette fordi det er så mange som fortsatt tror på de vanvittige løgnene zionistene pøste ut alt den 7. oktober, og som selvfølgelig NRK vellvillig gjentatte ganger har formidlet til befolkningen her i landet, og som NRK aldri har trukket tilbake. Så sent som i Dagsrevyen i kveld formidlet NRK igjen løgnen om «sexuelle overgrep». Slike handlinger ville imidlertid – i motsetning til i Talmudismen – vært mot de sterkt religøse palestinerenes religion, både hvis de er muslimer, og kristne. Det var løgner som skulle demonisere befolkningen i Gaza og ‘rettferdiggjøre’ zionistjødenes folkemord på palestinerne, som deres ledere kaller «human animals». Folkemordet og massakrene på palestinerne i Gaza har pågått siden da.

    Hamas militeroperasjon hadde som mål å ta flest mulig fanger tilhørende okkupantene som mulig, for å bruke dem som byttemiddel, for å få frigitt de tusenvis av palestinere som er ulovlig satt i okkupantenes fengsler. Svært mange av disse tilfangetatte palestinerne er barn, kvinner og andre sivile.
    Hamas meget disiplinerte soldater hadde verken lov til, eller tid til å gjøre det de løgnaktig er beskyldt for.

    Zionistenes eget offisielle tall på drepte den 7. oktover er nå kommet ned i 1129. Fra start var tallet 1400. Dette tallet hører man stadig fra representanter for saueflokken her i landet.
    Ca 650 av de drepte skal ifølge samme kilde være politifolk og zionistsoldater som ikke ville la seg ta til fange av Hamas-soldatene, og som gjorde vepnet motstand.

    Det er et faktum at okkopasjonsmaktens militere styrker angrep alt og alle da de kom til. Et ukjent antall av de sivile ble meid ned av dem som skulle ha forsvart dem, men disse skjøt på alt som rørte seg.

    Antallet Hamas-soldater som ble drept ble tidlig oppgitt til 1500, men det kan være et like upålitelig tall som det de andre tallene har vært.

    Det er en kjent taktikk å beskylde den part man ønsker å gjøre overgrep mot for først å ha begått slike overgrep. Det er det som har skjedd. Zionistene er eksperter på slike løgner. Zionist-soldatene har nå drept tusenvis av palestinske kvinner og barn. De torturerer alle palestinere de tar til fange, i den grad de tar noen til fange. De skjøt og drepte nylig 3 av sine egne da 3 av «gislene» klarte å flykte og forsøkte å overgi seg til okkupasjonssoldater. Det hjalp ikke at de viftet med hvite flagg. De ble tatt for å være palestinere som ville overgi seg…

    Svar
    • Johannes Åtta Førtifira
      29 desember 2023 20:14

      Scott Ritter er selvfølgelig hans riktige navn. Beklager den.

      Svar
    • Johannes Åtta Førtidira: «Hamas, de planla og utførte det mest storslagne militere raid i moderene historie den 7. oktober.»

      Jeg må nok skuffe deg. Israel kjente godt til Hamas’ planer lang tid i forveien. Angrepet er for IDF ren collateral damage for en gang for alle å fjerne både Hamas og resten av Gaza-beboerne fra kartet. Nå kvitter Israel seg etter hvert med sine fiender. Og rett utenfor Gaza-strendene ligger Middelhavets største anslåtte gassfelt ubenyttet under havets overflate. Hamas & co er rett og slett gått rett i fella.

      Svar
  • Johannes Åtta Førtifira
    29 desember 2023 22:03

    VOX, klarte du ikke å se at det var et sitat jeg gjenga, og ikke mitt eget utsagn?

    Jeg er overbevist om at et slikt angrep fra Hamas er noe Santhayaho har håpet på og gjort alt for å provosere fram i lang tid. Responsen hadde zionist-psykopatene planlagt og forberedt i lang tid.

    Likevel kan Scott Ritter ha rett i sitt her gjengitte utsagn. Hamas sitt mål om å ta mange fanger fra okkupantene og palestinernes plageånder gjennom årtier, ble nådd, til tross for en god del vepnet motstand fra zio-soldater pg -politi..

    Svar
  • ‘Har en drøm’ om et samarbeid mellom Jan Hårstad og Geir Furuseth (ex Doc). Deres erfaring og kunnskap kunne fort ha ført til etterlengtet opplysende og samlende tekstmateriale nå når polariseringen rir debatten som aldri før.
    Thuestad (også EX Doc.) kunne gjerne også ha bidratt, han har vært ‘tett på’ samfunnsutviklingen (domstolene) i mange år, og fremstår med kvass penn og sterk integritet etter hva jeg kan bedømme.

    Å følge Doc de senere år har vært en rein lidelse, der de har gått fra å være et mediehus med ambisjoner om å danne motvekt til det ensrettede stats- og konsern-mediebildet, til et sekterisk opplegg med lokallag og det hele hvor ingen avvikende meninger tolereres; hverken internt eller i kommentarfeltene. Selv ble jeg non grata i sistnevnte da jeg refererte til Kalergi-planen og Barbara Lerner Spectre i et innlegg.

    Veldig glad for Derimot.no, dog. Håper dette forblir en fri arena for både artikkelforfattere og kommentarfeltskribenter. Her inne finnes mange eksempler på begge deler av høy kvalitet.

    Takk til alle som skriver: godt nytt år!

    Svar
  • Bente Jørgensen
    30 desember 2023 15:50

    Document går imot det politisk korrekte – som er: Israel driver Folkemord! Og Trump er en gal mann. Jeg synes krigen i Midtøsten er grusom og klart det er menneskeskjebner. Men personlig er jeg FOR Israel-. Det er KRIG og ikke folkemord. Man kan bruke ulike ord om ulike kriger – men NRK og MSM er enige. Når det gjelder Trump så skulle jeg ønske Republikanere hadde en presidentkandidat under 80 år, men skal jeg velge mellom Biden og Trump – så velger jeg Trump. Flokken støtter MSM, NRK og det politiske korrekt. Jeg velger å gå utenom flokken og jeg synes Document er modige som tør å trekke seg til til siden og kommentere Midtøsten fra en annen vinkel. Det samme gjelder Trump.

    Svar
    • Johannes Åtta Førtifira
      30 desember 2023 17:30

      Betingelsene for folkemord i henhold til FN’s definisjon er oppfylt 1000 ganger for det zionist-jødene gjør ikke bare i Gaza, men også det de gjør i Øst-Palestina, også kalt Vestbredden, Bente Jørgensen. Det er sørgelig å se hvordan du benekter åpenbare faktum.

      Ikke bare folkemord, massakre og tortur har okkupasjonsmakten og de inntrengende zionist-jødene bedrevet siden 7. oktober, de har begått med dette mer eller mindre sammenhengende siden 1948.

      I Gaza nå begår zionist-israel i tillegg massemord på journalister, på leger og helsearbeidere, og på andre av de beste blant palestinere. Hvilket for øvrig er helt i henhold til deres satanistiske religion (Talmudismen), som har et bud om å «drepe de beste blant goyim».
      Tilhører du goyim, Bente, eller er du en av de selvutvalgte?

      Svar
      • Du vet helt sikkert at Gaza-arabernes ståsted er av samme kaliber. «Drep de vantro der dere finner dem», heter det i deres «hellige» skrifter.

      • Johannes Åtta Førtifira
        30 desember 2023 18:21

        De er ikke «Gaza-arabere». De er Gaza-palestinere. Grunnen til at de snakker arabisk er påbudet i Koranen om at den skal være skrevet på arabisk. Hvis det står det du påstår i Koranen, så er det få muslimer som oppfyller budet. I motsetning til hvor nidkjært khazar-jødene har følgt budet om å drepe de beste blant goyim. I Sovjesamveldet under bolsjevikene var det budet deres ledetråd. 66 millioner av de beste blant kristne russere, ukrainere og andre ‘goyim’-folk myrdet de der.

    • Problemet med alle nettblogger som aktivt hindrer annerledestenkende å komme til orde, er at de konverterer til fora for aktiv hjernevask. Det er i brytningen av ulike syn man kan danne seg et optimalt objektivt syn på en sak. Ellers snakker vi menighetsblad som de færreste står i mot uten alternative innfallsvinkler.

      Svar
  • «De er ikke Gaza-arabere fordi de snakker arabisk fordi det er påbud om at Koranen skal være skrevet på arabisk»? Merkelig at jeg da har Koranen hjemme skrevet på norsk, og at ikke alle muslimer i Norge snakker arabisk? Gaza er et vakkert land med lang kyststripe , strandeiendommer og olje- og gassforekomster i havet. Hvorfor kan ikke Gaza-palestinerne utnytte dette slik nordmenn hadde gjort?

    Svar
    • Johannes Åtta Førtifira
      1 januar 2024 19:39

      Svaret på det er enkelt, Rune Vrå: Gaza er verdens største konsentrasjonsleir, og har vært under zionist-jødenes totale kontroll og blokade siden 1967. Zionist-jødene lar ikke engang Gaza-folket drive fiske slik de ønsker. Kom fiskebåter fra Gaza for langt fra land ble de uten forvarsel beskutt, og forsøkt senket av zionist-jødenes kanonbåter. Nå har de okkuperende zionist-soldatene skutt i filler alle fiskebåtene i Gaza…

      Jeg har også Koranen på norsk. Det endrer ikke på sannheten i det jeg skrev. Håper du makter å innse det.

      Det er for øvrig mange som mener at de enorme gassforekomstene som tilhører Gaza er den egentlige årsaken til at zionist-jødene ønsker å fordrive, eller aller helst utrydde plaestinerene i Gaza. De zionistiske okkupantene vil stjele disse verdifulle gassforekomstene.

      Svar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Fill out this field
Fill out this field
Skriv inn en gyldig e-postadresse.

Next Post

Legemiddelindustriens store dilemma: Friske mennesker gir ingen inntekt.

Har våre myndigheter glemt folkehelsa fullstendig?

Previous Post

Det finnes spørsmål uten klare svar.

Var det en startende finger av universet?

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.