Av Dr. Suzanne Burdick
Oversatt av Northern Light
Pfizer og Marvels «Avengers» reklamerer for Pfizers Covid19 booster-vaksiner med utgivelsen av en tegneserie den 4 oktober i år. Akkurat som «Avengers» holder verden trygg fra superskurken «Ultron», må folk beskytte seg selv ved å oppdatere sin Covid19-vaksinasjon med den nyeste boosteren, ifølge tegneserien.
Pfizer kunngjorde den nye tegneserien i en tweet:

Den nye tegneserien, «Everyday Heroes», viser Ultron, som representerer Covid19 mens den fortsetter å utvikle seg og angriper, og blir vellykket slått tilbake av Avengers, som representerer de forskjellige Pfizer-vaksinasjonene, mens en bestefar og hans familie venter på en nærliggende klinikk for å få en Covid19-vaksine. Historien avsluttes med bilder av Avengers og familien med plaster på venstre arm, som viser at de fikk en Pfizer-vaksine.
I tillegg til superhelt-scenene la Pfizer til en side i tegneserien både før og etter historien, som viser folk fra forskjellige yrker. «Hva gjør dem til hverdagshelter?» står en av sidene. «De vet hva de skal gjøre for å hjelpe til med å forsvare seg mot Covid19». Og tegneserien har en banner– med en QR-kode som kan skannes, som inneholder Covid19-vaksinasjons-informasjon levert av Pfizer – som lyder: «Vaksinér deg og hold deg frisk med den siste anbefalte boosteren og vær en hverdagshelt!»
Markedsføringssamarbeidet kommer midt i et tregt salg i USA og Europa av Pfizers denne høstens Omicron-booster-injeksjon, ifølge Daily Mail – som 6. oktober rapporterte at færre enn 1 av 20 amerikanere hadde tatt injeksjonen. I følge de siste tallene fra Centers for Disease Control and Prevention (CDC), har bare 7,6 millioner amerikanere valgt å ta boosterdosen fra 28 september.
Pfizers bruk av Marvel’s Avengers kommer etter at den amerikanske kongressen valgte å ikke budsjettere med ytterligere innkjøp av Covid19-vaksiner, noe som signaliserer at den amerikanske regjeringen ikke lenger vil være kjøper av deres Covid19-vaksiner. Pfizer-sjef Albert Bourla bagatelliserte den potensielle negative innvirkningen beslutningen kan ha på selskapets bunnlinje, og uttalte at Pfizers overgang til det private markedet, vil tillate legemiddelprodusenten å være «enda mer konkurransedyktig» og at selskapets kommersielle ferdigheter er «enda bedre egnet» i et åpent marked, enn i en statlig modell med kontrakter.
Så langt i 2022 har Pfizer brukt mer enn 100 millioner dollar på reklame. USA og New Zealand lar Big Pharma annonsere direkte til forbrukerne. I begge land tar folk angivelig 50 % mer legemidler enn i andre nasjoner. Likevel er amerikanere sykere og mer økonomisk vanskeligstilte sammenlignet med folk i 10 andre velstående land, ifølge den siste Commonwealth Fund-rapporten.
Fra Global Research, publisert 13 oktober 2022.
Oversatt fra engelsk og forkortet. Linker i orginalartikkelen
1 har lest innlegget i dag.
Innlegget er lest totalt 471 ganger.
2 kommentarer. Leave new
Usmakelig, og skremmende ved tanken på hvor mange som har latt seg kjøpe for å delta, noe man ser ved en artikkel steigan har oversettelse på, med en lang liste nyttige idioter og bevisst, aktivt detagende, så ille eer ondskapen at det lages «comics»-tegneserier for å forføre uskyldige barn og sløve voksne som fortsatt er tungnemme. Noen er villige til å utføre dette overgrepet. Mot en passende sum sølvpenger. Skremmende mange, faktisk. Menneskeheten må snarest frelses fra seg selv på noe vis. Det haster.
Det er lenge siden Marvel ble totalt jødisk, Dens HQ er i dag i Tel Aviv.
I deres rekker har de også Kramer Morgenthau som barnebarnet til mannen bak «The Morgenthau» plan. Hatet mot det nordiske går igjen, han var involvert i Thor og Loke som er sprøyt om vår mytologi.
De fikk også spunnet mere romantikk rundt Morgenthau navnet ved at de lagde en superhelt kalt Karl Morgenthau, aka Flag-smasher. hvis misjon var å frigjøre verden fra nasjonal undertrykkelse. (1986-2006)