POSTED IN Coronavaksiner

Usmakelig reklamefremstøt!

Pfizer bruker tegneserien Marvels Avengers for å få barn til å ta Covid-booster vaksiner

2 kommentarer
Print Friendly, PDF & Email

Av Dr. Suzanne Burdick
Oversatt av Northern Light

Pfizer og Marvels «Avengers» reklamerer for Pfizers Covid19 booster-vaksiner med utgivelsen av en tegneserie den 4 oktober i år. Akkurat som «Avengers» holder verden trygg fra superskurken «Ultron», må folk beskytte seg selv ved å oppdatere sin Covid19-vaksinasjon med den nyeste boosteren, ifølge tegneserien.


Pfizer kunngjorde den nye tegneserien i en tweet:

Den nye tegneserien, «Everyday Heroes», viser Ultron, som representerer Covid19 mens den fortsetter å utvikle seg og angriper, og blir vellykket slått tilbake av Avengers, som representerer de forskjellige Pfizer-vaksinasjonene, mens en bestefar og hans familie venter på en nærliggende klinikk for å få en Covid19-vaksine. Historien avsluttes med bilder av Avengers og familien med plaster på venstre arm, som viser at de fikk en Pfizer-vaksine.

I tillegg til superhelt-scenene la Pfizer til en side i tegneserien både før og etter historien, som viser folk fra forskjellige yrker. «Hva gjør dem til hverdagshelter?» står en av sidene. «De vet hva de skal gjøre for å hjelpe til med å forsvare seg mot Covid19». Og tegneserien har en banner– med en QR-kode som kan skannes, som inneholder Covid19-vaksinasjons-informasjon levert av Pfizer – som lyder: «Vaksinér deg og hold deg frisk med den siste anbefalte boosteren og vær en hverdagshelt!»

Markedsføringssamarbeidet kommer midt i et tregt salg i USA og Europa av Pfizers denne høstens Omicron-booster-injeksjon, ifølge Daily Mail – som 6. oktober rapporterte at færre enn 1 av 20 amerikanere hadde tatt injeksjonen. I følge de siste tallene fra Centers for Disease Control and Prevention (CDC), har bare 7,6 millioner amerikanere valgt å ta boosterdosen fra 28 september.

Pfizers bruk av Marvel’s Avengers kommer etter at den amerikanske kongressen valgte å ikke budsjettere med ytterligere innkjøp av Covid19-vaksiner, noe som signaliserer at den amerikanske regjeringen ikke lenger vil være kjøper av deres Covid19-vaksiner. Pfizer-sjef Albert Bourla bagatelliserte den potensielle negative innvirkningen beslutningen kan ha på selskapets bunnlinje, og uttalte at Pfizers overgang til det private markedet, vil tillate legemiddelprodusenten å være «enda mer konkurransedyktig» og at selskapets kommersielle ferdigheter er «enda bedre egnet» i et åpent marked, enn i en statlig modell med kontrakter.

Så langt i 2022 har Pfizer brukt mer enn 100 millioner dollar på reklame. USA og New Zealand lar Big Pharma annonsere direkte til forbrukerne. I begge land tar folk angivelig 50 % mer legemidler enn i andre nasjoner. Likevel er amerikanere sykere og mer økonomisk vanskeligstilte sammenlignet med folk i 10 andre velstående land, ifølge den siste Commonwealth Fund-rapporten.


Fra Global Research, publisert 13 oktober 2022.
Oversatt fra engelsk og forkortet. Linker i orginalartikkelen



1 har lest innlegget i dag.
Innlegget er lest totalt 471 ganger.

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.

2 kommentarer. Leave new

  • Usmakelig, og skremmende ved tanken på hvor mange som har latt seg kjøpe for å delta, noe man ser ved en artikkel steigan har oversettelse på, med en lang liste nyttige idioter og bevisst, aktivt detagende, så ille eer ondskapen at det lages «comics»-tegneserier for å forføre uskyldige barn og sløve voksne som fortsatt er tungnemme. Noen er villige til å utføre dette overgrepet. Mot en passende sum sølvpenger. Skremmende mange, faktisk. Menneskeheten må snarest frelses fra seg selv på noe vis. Det haster.

    Svar
  • Det er lenge siden Marvel ble totalt jødisk, Dens HQ er i dag i Tel Aviv.
    I deres rekker har de også Kramer Morgenthau som barnebarnet til mannen bak «The Morgenthau» plan. Hatet mot det nordiske går igjen, han var involvert i Thor og Loke som er sprøyt om vår mytologi.
    De fikk også spunnet mere romantikk rundt Morgenthau navnet ved at de lagde en superhelt kalt Karl Morgenthau, aka Flag-smasher. hvis misjon var å frigjøre verden fra nasjonal undertrykkelse. (1986-2006)

    Svar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Fill out this field
Fill out this field
Vennligst skriv inn en gyldig e-postadresse.

Next Post

Ensidigheten i NRK vedrørende Ukraina-konflikten er overveldende.

Hva er NRK redd for folk skal vite?

Previous Post

Norge følger med på denne dødelige ferden.

Rusningsindustriens paradis: Evig Krig.

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.