POSTED IN Media, Midt-Østen, Sensur

Ukorrekte meninger?

Jan Hårstad er utestengt fra Document.no.

37 kommentarer
Print Friendly, PDF & Email

Feilvurdering av Hamas?

Jan Hårstad

I øyeblikket pågår intense forhandlinger om de hundretalls gisler som Hamas holder. Og Hamas har i de siste dagene lagt lista høyere for frigjøring av disse. De vil at Israel skal trekke styrkene sine ut av Gaza og avslutte krigen.

Denne tanken baserer seg på erfaringene fra 2011 da den israelske soldaten Gilad Shalit ble løslatt mot at 1027 palestinske fanger ble sluppet fri. Og den baserer seg på den ideen om at den nåværende israelske regjeringen fremdeles opprettholder elementer av klassisk humanistisk tenkning. Dette er helt feil.

Det som har skjedd i de 13 årene som har gått siden Gilad Shalit er at det ekstreme Høyre og de beslektede jødiske fundamentalistene med sine utallige Settler-selskaper, har tatt kontrollen og hegemoniet i israelsk politikk.

Gilad Shalit

Her er det nå mange som påpeker at det finnes et HANNIBAL DIREKTIV for den israelske hæren som går slik: det er langt bedre for statssikkerheten at israelske gisler blir drept enn at fienden bruker disse som brikker i politiske forhandlinger.

Nå har en jødisk kar, Dan Cohen, skrevet en lang artikkel med video-dokumentasjon om hvordan den israelske makten ser på Gisselsituasjonen. (10. januar) Her er masse opptak fra Netanyahus samtaler med Gisselfamiliene og hans folk (Yagil Levy) forsøker å få de desperate gisselfamiliene til å forstå at dette er SJAKK og gislene bare små bønder som kan ofres. For en lang evig israelsk statssikkerhet med erobring av Gaza etterfulgt av israelsk nykolonisering. 

Denne grundige dokumentasjon finner du på: uncaptured.media  og jeg vil tro mange vil knapt tro sine egne ører og øyne hvis de studerte denne. Det offisielle Israel er galere enn noen kan forestille seg.

Helt siden 7 oktober meldte jeg gjentatte ganger på Document.no at jeg høyst frivillig kommer til debatt i deres radio og framlegger alternative synspunkter både på israelsk og palestinsk politikk/historie. Naturligvis ingen tilbakemelding til tross for at Document gradvis så ut til å miste helt realitetssansen og slå seg på troende kristen-zionisme.

Zionismen har vært drivkraften bak opprettelsen av staten Israel.

Vel, jeg prøvde da å pirke i denne kristen-zionismen, men det kunne naturligvis ikke vedvare lenge.

 30 januar meldte redaksjonsmedlem John M. Johansen skarpt at dette kunne ikke lenger fortsette: «TAKK FOR LAGET.»

Da kan jeg oppsummere det slik: noe fornuftig må jeg ha gjort i den siste tida siden jeg ble ekskludert fra den kristen-zionistiske bloggen Document som har lagt fra seg all rasjonell tenkning og analyse. Her er du i Zions bedehus for tro og håp.

Redaksjonen har lagt til bilder m/tekst

Forsidebilde: Wikipedia

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.

37 kommentarer. Leave new

  • Hannibal-direktivet stemmer overens med sionismens fars innstilling:

    «If whole branches of jews must be destroyed, it is worth it, as long as a jewish state in Palestine is created.»

    Om så hele grener av jødene må ødelegges er det verdt det så lenge en jødisk stat i Palestina blir skapt, oversetter jeg det til, og hvis jøder begynner å grave i Israels historie og finner at sionister samarbeidet med ledelsen i det tredje rike, aktivt utleverte jøder til å transporteres bort til dødsleire, egne besteforeldre f.eks., mens utplukkede sionistfamilier ble sponset og hjulpet med å opprette Israel, et hjemland kun for jøder. Sionismen sier jøder er inkompatible med andre, som verden ser bevis på hver dag nå. Er det dette israelere vil stå for og ofre livet for? Er dette et de vil være? Det er opp til dem. De tvinges til å se hva «deres» nasjon står for, og har anledning til å ta et oppgjør med seg selv. Eventuelt å IKKE gjøre det, og gjøre seg velfortjent forhatt over hele kloden. Som så ofte før.
    Nå sier Netanyahu det samme til gissel-pårørende: din kjære er et offer du må gi for vår sak. Rent bortsett fra at han holder sin egen sønn fri fra å risikere livet. Jo mer han blir forhatt av sitt folk desto bedre. At f.eks. mange på rave-party og også andre ble drept av landsmenn vet nok mange nå. De mestrer engelsk godt, for det meste, og kan lese og høre internasjonale nyheter.
    Situasjonen har kastet lys på hva deres «hellige» skrifter sier, hva deres ledere sier og gjør; «humanistisk» og «Israel» er inkompatible ord. ICJ og Haag ingen hindring for «vårt hjemland», kjøpt for Rothschild-dollar og siden tatt med vold. Kanskje noen skjemmes over sitt folk slik mange tyske over sitt. En skjellsettende tid for allverdens jøder.
    Gud være med de gode av dem; jahve vil ha folkemord mord mot amalek, menn, kvinner og barn, en skikkelse som ikke har noe med kjærlighet til allverdens barn å gjøre, mer som en Djengis Khan eller noe.
    Utestengning fra document er en fjær i hatten. Ordet «ytringsfrihet» bør sekten ikke ta i sin munn. Med mindre de vil bli ledd ut.

    Svar
    • Bra kommenrar. Selv utestengt fra Zionist blekka.

      Svar
      • wasan Totland
        3 februar 2024 11:36

        Det er et disqustroll der som utestenger de han ikke liker. Veritas Sancti har ødelagt for mange også for Document.

      • Trollet kaller seg Therion, er «ateist inntil beinet», men tilsynelatende Israeldyrker. Han dominerer kommentarfeltet og bruker gjerne hebraisk, latin eller gresk som avvergemekanisme.

      • Utestengt på dokument selv før jul, 15 desember trolig for å ha påvist facismen i Italias forbindelse til Jabotinsky linja.
        Gatekeeper Znappe.

        Znappe
        a day ago
        Fjernet
        Jabotinsky som grunnla Irgun ble formet ferdig med Guiseppe Mazzinis ideer grunnlag for den revisjonistiske sionismen, en frimurer av 33 grad . Jabotinsky ble forøvrig kalt Vladimir Hitler av Ben Gurion,men han satte grensen ved støtte til Mussolini og når Mussolini vendte seg til Hitler, la de ned Betar Naval Academy ,vuggen til den Israelske marinen, marine skolen i Civitavecchia i Italia.

  • Jeg var i flere år ivrig leser av Document. Jeg så på dem som et friskt pust og en god motkraft til de tradisjonelle massemediene her til lands, særlig under nedstengningene som start i mars 2020. Videre har jeg skrevet artikler for dem, vært en relativ aktiv figur i kommentarfeltene og betalende abonnent.
    Nedturen startet for meg med den elendige dekningen av det som skjedde i Ukraina og enda verre ble det etter 7. oktober i fjor. Parallelt med dette fikk Document innvilget pressestøtte. Den redaksjonelle linjen de nå har lagt seg på plasserer dem på feil side av historien etter mitt syn. Ved nyttårstider sa jeg derfor opp mitt abonnement.
    Kommentarfeltene som tidligere tillot ganske frimodige ytringer er nå bare en boltreplass for dem som har de «rette» meningene. Moderatorene er ikke moderatorer lenger, de sensurerer rett og slett bort oppriktige meningsytringer.

    Svar
  • Hårstad har rett i at all rasjonell tankegang er oppgitt hos Document redaksjonen angående krigen på Gaza. Mindre begavede og følelsesmessig involverte journalister forholder seg til hva israelsk ledelse sier, mens folk som forstår forskjellen på ord og handling har for lenge siden skjønt at 7. oktober var falsk-flagg aksjon for å ha påskudd til å jevne Gaza med jorda og dermed på sikt å drive palestinerne ut av det jødene drømmer om skal bli Stor-Israel – fra elven til sjøen. Det falske narrativet om at IDF skal ta Hamas er bare brød og sirkus for de indoktrinerte massene.

    Svar
  • Torfinn Slettebø
    2 februar 2024 10:36

    Lat Document.no driva på med sitt i fred. Hårstad har gode alternativ og forstandige lesarar i Derimot.no og Steigan.no.

    Kor mange hestar spelar Noreg på i Gaza?

    Noreg set rekord i våpensal i år òg. Venstre vil gi Nobels fredspris til Jens Stoltenberg for forsøket på å øydeleggja Russland og den russiske arméen. Ypperleg artikkel av George Chabert i dag:

    https://steigan.no/2024/02/hva-vil-jens-stoltenberg-egentlig/

    Jens Stoltenberg utleverer seg sjølv, Noreg og NATO når han er utanlands og kan tala frå levra.

    Svar
  • Hårstad, jeg forstår ikke hvorfor du bryr deg med Document. Inntrykket mitt er at dette er folk man ikke kan diskutere med. Jeg har heller aldri forstått kristenfolkets iver for Israel.

    Svar
    • Jeg er kristen og forstår heller ikke kristenfolkets iver for STATEN Israel, som er noe annet enn FOLKET Israel. Løftene gjalt folket, ikke staten. Jødene er ikke Israel, men Juda som er 1/12-del av folket Israel. De aller fleste såkalte jøder er ikke jøder, men kazarer. Israel idag er alle som tror at Jesus er Guds sønn. Det tror ikke «jødene».

      Svar
  • Det overrasker meg ikke. Rustad har gått med en kippa foran øynene i lang tid nå.

    Svar
  • Geir Furuseth
    2 februar 2024 13:40

    Velkommen ut, Jan!
    Jeg takket for meg i begynnelsen av oktober. Som jeg skrev i oppsigelsen kunne jeg ikke forsvare å jobbe i en redaksjon som ikke bare støttet folkemord, men som endatil oppfordret til det!

    Jeg skriver nå på Substack, som The Norwegian Ibn Battuta.

    Siste artikkel her:
    https://open.substack.com/pub/thenorwegianibnbattuta/p/texas-og-det-ville-vesten-i-midtsten?utm_source=share&utm_medium=android&r=391a3t

    Svar
    • Kjedelig å høre at massedannelsen i Document redaksjonen gjorde det umulig moralsk å jobbe der. Ironisk at Document forlag publiserte bok om massedannelse av Mattias Desmet og fortsatt ikke klare å forstå at det treffer dem selv 100%. Da får man innblikk i hvor vanvittig kraftig massedannelse og propaganda er.

      Jeg hadde Document som favorittavis generelt og med Derimot for dekning av åpenbare konspirasjoner og alternative meninger. Begriper ikke at Rustad for eksempel ikke klarte å forstå at 9/11 var en falsk flagg aksjon. For meg er dette så vanvittig dumt at jeg lurer på om han er kontrollert opposisjon på linje med Helge Lurås i Resett. Rustad har åpenbart sine klare begrensninger men jeg mener Document var best på egenprodusert innhold om vaksine og for eksempel ditt intervju med Barbro Paulsen om tvangsinnleggelsen av Haaland var veldig viktig.

      Kan du forøvrig si om hele redaksjonen ivrer for fjerning av det palestinske folk eller om det bare er skikkelser som Hans Rustad og Christian Skaug som kjører en hard linje for folkemord og de andre bøyer seg for å beholde jobben?

      Svar
      • Jan Hårstad
        2 februar 2024 15:27

        Den som er egnet til å svare på ditt spørsmål er geir Furuseth som nylig har forsvinnet
        fra redaksjonen på document.

      • Geir Furuseth
        2 februar 2024 16:52

        Jeg tror enhver som leser/har lest Document forstår hvor landet ligger. Det er nok ikke riktig alle som er helt bekvemme med dette ustyrtelige palestiner- og muslimhatet, men vil ikke tråkke mer i deres bed.

    • Takk for det. Da er den lagt til leseliste mi.

      Svar
  • «…intense forhandlinger om de hundretalls gisler som Hamas holder.»

    Så disse 100 gislene/menneskene er viktige. – Men drap på 20 000 mennesker er ikke så viktig?
    Heller ikke mange tusen barn/ungdommer som har sittet i Israelsk fengsel uten lov og dom i årevis , for å ha kastet stein på okkupasjonsmakten?

    Det hele er et skuespill.
    Det er på tide .

    1. At jøder tar avstand fra sine rasistiske/pyskopatiske læresetninger , som de utvalgte.
    Ellers bør de behandles som psykopater, og holdes unna alt som er å styre & stell i en nasjon.
    2. At hele verden tar en analyse og et oppgjør med alle religiøse skrifter, og arresterer og latterliggjør det som tydelig er frådende galskap og/eller infantilitet.

    Svar
  • Jan Hårstad
    2 februar 2024 14:09

    Takk til alle for kommentarer.
    Til Geir Furuseth: det ante meg at det var en viktig årsak til at du
    forsvant fra document. Det var jo synd for dem da du var en tung
    faktor i mye synsing der.
    send meg noen ord om du føler for det.
    jan.edgar.haarstad @gmail.com
    For ytringsfrihetens situasjon i Norge er jo dette nitrist.

    Svar
    • Denne koblingen har jeg etterlyst.
      Et samarbeid dere i mellom vil være svært lesverdig. God helg!

      Svar
    • Geir Furuseth
      2 februar 2024 14:34

      Jeg sender epost!

      Svar
      • Det er underlig at Hans Rustad tillates å være medlem av redaktørforeningen og motta 2,8 millioner i pressestøtte mens han samtidig i sin skogpod 10. januar i år åpent går ut og erklærer at han har meldt seg inn i en pistolklubb (Eidsvoll?) i den hensikt å forsvare seg voldelig mot sine fiender om det skulle bli behov. Dette er strengt ulovlig etter norsk lov. Man kan kun eie håndvåpen dersom man gjør det for å drive idrett. Folk har fått inndratt alle sine våpen for mindre uregelmessigheter. I kommentarspalten heter det at atter andre anbefaler halvautomatiske hagler og andre har samekniver plassert rundt om i huset. (Skogpod fra 6:44)

        https://www.document.no/2024/01/10/skogpod-10-januar-2024/

  • Det verste med Zionistenes fremferd er at det går ut over palestinernes kultur og utdanningssystem. De har ikke et eneste høyhus igjen som de kan kaste homofile og vantro ut fra. Den eneste kjente personen i verden med firedobbel moral, nordmannen Ja Negeland, har advart mot dette lenge og bedt om at vi må sende masse mer penger til lederne, som sitter i Dubai og fortviler over at de må frigi gisler og legge ned våpen og raketter for å få til noe som helst!

    Svar
    • «Det verste med Zionistenes fremferd er at det går ut over palestinernes kultur og utdanningssystem.»

      Ja, det ene verre enn det andre.
      To galskaps-kulturer burde vel få lov til å utradere hverandre.

      Så får vi le av den ene som vi burde le av den andre.
      Tar noen av de sjøl seg alvorlig , – i edru tilstand? Er de noengang religiøst edrue?

      Men å ta disse kreftene inn i vår nasjon sitt styre & stell & kultur er vel å leke med infantil galskap.
      Vi bør le, og holde begge ute. De er historisk-religiøst psykiatri.
      Men er selvfølgelig farlige når de tilraner seg politisk , militær eller økonomisk makt.
      Nasjonalt, men spesielt globalt.
      Vi bør le og gjøre narr.
      – Men også stoppe disse ved grensen.
      Og eventuelt kaste disse trojanske hestene ut av landet. Grunnloven bør innføres i sin opprinnelighet på ny.

      Svar
  • Fran Hårstad:
    > Den som er egnet til å svare på ditt spørsmål er geir Furuseth som nylig har forsvinnet
    fra redaksjonen på document.

    Jeg vet det. Derfor mitt spørsmål var svar til Geir sin kommentar. Men kommentatorløsningen til WordPress er ikke veldig intuitiv, så forstår forvirringen.

    Fra Furuseth:
    > Det er nok ikke riktig alle som er helt bekvemme med dette ustyrtelige palestiner- og muslimhatet, men vil ikke tråkke mer i deres bed.

    Full forståelse for det. De skrev jo mye bra før de ble grepet av denne Holocaust psykosen hvor resultatet av handlingene de ønsker vil resultere i et nytt Holocaust hvor jødene har skiftet rolle fra offer til overgriper.

    En interessant konsekvens av politikken Document ønsker er en enorm flyktningestrøm med krigsherjede muslimer som hater Vesten (amerikanske bomber) inn i Europa som Document ledelsen ikke ønsker. Typisk resultat når følelsene tar overhånd for rasjonell tankegang. Document er rett og slett sin egen verste fiende i denne krigen …

    Svar
  • Når Document i fullt alvor forsøker å fortegne islam som bla. «Den nye nazismen» for sine lesere, så forstår forhåpentligvis flere at dette er en form for desperasjon, manipulasjon, og beleilig «historieløshet» som er helt fanatisk betinget.

    Hans Rustad er en fanatiker, og derfor på mange måter en virkelighetsfornetker. Det hjelper heller ikke det grann at alle abonnementspengene document får inn, kommer fra det som er tilnærmet kultur-kristne jøssinger. Pengene styrer sannheten der, og kommentarfeltet hos document er nå et vaskeekte ekkokammer.

    Det er også flere jøder i document, inkludert moderatorene, så her er det ingen mysterium, men snarere spørsmål om konspirasjon og kontrollert opposisjon.

    https://kritikken.no/mulatt-i-alliansen-papeker-det-apenbare-av-jodisk-makt-og-total-trigger-hans-rustad-i-document-no/

    Svar
    • » Den nye nazismen»
      Hva er nazismen?( Nasjonal- sosialismen )
      Hva er ‘Den nye sosialdemoktatiet’ ?
      ‘ Den nye sosialismen ‘?

      Bør vi ikke heller ser på hva som i virkelighet bygger velferd, for alle.
      – Og og hva som bygger ned, nasjonalt?
      Hva som er arbeidskraft-styring er i en nasjon. Og hva som er penge- styring.
      Hva som er innyggerne sin velstand, og hva som er politikerne/statsadministrasjonen/godseierne sin velstand.
      Hva som er nasjonal styring. – og hva som er ( ønske om )global styring.
      Vi bør vel henge bjella på ( den riktige) katten.

      Og henge de riktige.
      – Men absolutt henge de, når dagen kommer.
      Tilgi de ikke , de vet hva de gjør.

      Svar
  • Torfinn Slettebø
    2 februar 2024 18:17

    Jan Hårstad har vore profetisk i omtalen av USA sin okkupasjon av Noreg. I dag fekk me endå ei stadfesting av kor klårsynt Hårstad har vore. No opnar regjeringa døra på endå vidare vegg med fleire amerikanske basar.

    Det er flott om Hårstad vil konsentrera eg meir om Derimot.no (utan statsstøtte) i tida framover. Han trengst!

    Svar
  • Har gitt opp Document. Har blitt kastet ut mange ganger for å påpeke at Kazar-jødene i USA og UK inflitrerte og overtok frimureriet og illuminati å skapte ideologier som kommunisme, nazisme og andre -ismer i den hensikt å stifte konflikter, kriger og motsetninger for å tjene penger. De sto bak revolusjonen i Frankrike, borgerkrigen i USA, den fransk-tyske krig i 1870, 1. verdenskrig, 2. verdenskrig, og krig etter krig, i kun 5 år etter opprettelsen i 1776 har USA ikke vært i krig, de skaper sykdommer, å skaper «medisin», nå er sjansen stor for at landet havner i borgerkrig igjen, en fin sikkerhetsgarantist våre landssvikere har gitt tilgang til 8 nye baser.

    Svar
  • Som redaktør av den særs alternative, men uavhengige nyheitsbloggen Saksyndig er eg ikkje 100% einig i agendaen til nokon alternative nyheitsformidlarar. Eg samlar, analyserer og vidareformidlar nyheiter som eg sjølv vurderer verdig omtale på saksyndig.com. Document er etter mitt syn kamelen vi må svelgje om vi skal få saker fronta i våre dagar. Ja, dei er sionistar. Ja, dei frontar Israel. Men på alle andre område ser dei ut til å vere på vår side. Dei var på vår side når det gjaldt covid, og journalist Rebecca Mistereggen gjorde ein anstendig jobb med å dekkje rettssaka til Iris Frohe i tingretten i byrjinga av 2023. Document er òg einaste medium som konsekvent har følgt opp Frohe-saka, seinast med intervju av Frohes advokat Barbro Paulsen i januar.

    https://rumble.com/v47t5lz-dagsorden-18.-januar-2024-hvordan-skal-vi-hndtere-et-politisert-rettsvesen.html

    Ikkje avskriv Document på grunn av usemje rundt eitt punkt. Eg er vilt ueinig rundt sionisme-ståstaden deira, men einig i alle andre synspunkt dei har. Eg er viljug til å sjå gjennom fingrane på det eine punktet. Ingen er perfekte. Bloggen min er heller ikkje «perfekt», og ingen burde velje bloggen min, eller nokon sine bloggar, som einaste referansepunkt i den særs vanskelege jobben det er å skaffe seg oversikt over mediebiletet.

    Svar
    • Er helt enig med deg i at Document fortsatt har sin plass i mangelen på bedre alternativer. Men å støtte dem økonomisk er helt uaktuelt sålenge de oppfordrer til krig.

      Svar
    • Fornuftig! Ingen har alt 100% rett i det dem er skuddsikre på. Det gjelder selvfølgelig steigan og deriot også.

      Svar
  • Ulf Ayirtahsk Berg
    3 februar 2024 1:57

    Kunne nesten tro at Document er en israelsk nettavis

    Svar
  • å bli utestengt fra document betyr stort sett bare at du har evne til å se en sak fra mer enn en side og integritet nok til å tørre å påpeke det du ser det er jo en hedersbetegnelse.. samme med resett og et par andre velfinansierte «folkeblogger» som trenger «din støtte» så lenge du holder deg godt innafor «sandkassen» av argumentasjon (faste pratepunkter) så får du bli.. med en gang en tar opp noe som faktisk kan få folk ut av skyttergravsmodus så blir du utvist fra sandkasseklubben.

    Svar
  • Jeg trodde det var et kompliment å bli stengt ute fra Document ….

    Svar
  • Enig i at Rebecca har gjort en kjempe jobb, når det gjelder kvaksine saker. Men hvis hun også heier på alt do. Jøder gjør og folkemord, er hun «død» for meg også, som Rustad.

    Svar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Fill out this field
Fill out this field
Skriv inn en gyldig e-postadresse.

Next Post

Er det ikke rart at de store mediene ikke bringer slike opplysninger:

President Nixon visste at CIA stod bak Kennedy-drapet.

Previous Post

Hvem definerer hva som er korrupt?

WHO og WEF er korrupte organisasjoner som henter sin legitimitet fra FN.

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.