POSTED IN Endring av politikken, USA

Alt blir nå antisemittisme!

Representantenes Hus iler gjennom vanvittig lovforslag.

15 kommentarer
Print Friendly, PDF & Email

Av Andrew Anglin

Den firøyde kukksugeren Mike Johnson (Speaker i Representantenes hus) nektet å forklare hvorvidt det er noen form for protest mot Israel som ikke er «antisemittisme». Han ville ikke svare klart i sitt intervju med Erin Burnett, at det er hans tro at all motstand mot israelsk politikk er «antisemittisme».

Nå har han gått videre og hastet gjennom et forslag som gjør forbudt enhver og all kritikk av Israel, og det skal regnes som»antisemittisme», som nå er ulovlig i Amerika, virker det som.

The Guardian:

Det amerikanske Representantenes Hus har stemt for å vedta et lovforslag om bevissthet om antisemittisme, et kontroversielt tiltak sponset av en republikaner i New York midt under kontroverser over pro-palestinske protester på universitetscampusene på Manhattan og over hele USA, mens Israels krig med Hamas fortsetter.

Lovforslaget ble vedtatt 320-91 med en viss støtte fra Demokratene.

Mike Lawlers lovforslag vil «gi en vurdering av en definisjon av antisemittisme satt av ‘International Holocaust Remembrance Alliance’ for håndhevelse av føderale antidiskrimineringslover angående utdanningsprogrammer eller aktiviteter, og for andre formål» .

Disse jødene har i årevis presset på IHRA-definisjonen og den har blitt dømt ulovlig i USA.

Den går sikkert gjennom i Senatet, og den og sier at enhver form for kritikk av enhver handling utførtav jøder er hatkriminalitet. Dette er selvfølgelig hvordan begrepet alltid har blitt brukt av jøder.

Husker dere da de sa at det å kritisere alt George Soros gjør, er antisemittisk?

Hele konseptet «antisemittisme» er en bløff. Ingen i historien har noen gang hatet jødene uten grunn. Grunnen til at folk misliker eller kritiserer jøder er alltid et resultat av jødisk oppførsel.

IHRA-definisjonen innrømmer i utgangspunktet bare at mens de vagt hevder at folk egentlig ikke er uenige i jødisk oppførsel, hevder de bare at de er uenige i jødisk oppførsel fordi de hater jøder uten grunn.

Det er hva alle disse jødene og myndighetene sier akkurat nå: Ingen er faktisk motstandere av folkemordet i Gaza, de hevder bare å være motstandere av det fordi de hater jøder uten grunn. Det er ekte. Det er faktisk det de sier.

Demokratene motsatte seg det som et lovforslag om meldinger som ganske enkelt var ment å gi republikanerne et løft i en politisk aktuell sak og presse demokratene til å ta politisk vanskelige standpunkter.

‘American Civil Liberties Union’ motsatte seg lovforslaget og sa til medlemmene: «Føderal lov forbyr allerede antisemittisk diskriminering og trakassering fra føderalt finansierte enheter.

«Lovforslaget er derfor ikke nødvendig for å beskytte mot antisemittisk diskriminering; i stedet vil det sannsynligvis redusere ytringsfriheten til studenter på høyskoler ved feilaktig å sette likhetstegn mellom kritikk av den israelske regjeringen og antisemittisme.»

Vel, det er i det minste noen jøder som ser hvordan dette kommer til å komme ut av kontroll og føre til massepogromer.

‘Foundation for Middle East Peace’ (FMEP), som «arbeider for å sikre en rettferdig, sikker og fredelig fremtid for palestinere og israelere», har observert den skiftende betydningen av «antisemittisme» i USAs politiske diskurs.

«Tradisjonelt,» sier FMEP, «har ‘antisemittisme’ betydd fiendtlighet og fordommer mot jøder fordi de er jøder – en svøpe som har satt jøder i fare gjennom historien, og er en kilde til gjenoppståtte trusler mot jøder i dag.

“De siste årene har det vært et energisk arbeid med å omdefinere begrepet til å bety noe annet. Denne nye definisjonen – kjent i dag som ‘International Holocaust Remembrance Alliance’ sin ‘arbeidsdefinisjon av antisemittisme’, er eksplisitt politisert, og refokuserer begrepet til å omfatte ikke bare hat mot jøder, men også fiendtlighet mot – og ikke minst kritikk av den moderne staten Israel.»

Hvorfor skulle noen være imot jøder «fordi de er jøder»?

Det gir ingen mening.

Jeg skal liksom være erke-antisemitt, og likevel har jeg ingen problemer med Norman Finkelstein eller Glenn Greenwald (faktisk, med sistnevnte har jeg et problem; At han er homofil).

Ingen har noensinne, på noe tidspunkt i hele historien, vært motstandere av jøder «fordi de er jøder». Det har aldri skjedd, aldri.

All motstand mot jøder har vært et resultat av jødisk oppførsel. Punktum. Null unntak.

«Antisemittisme» er en gigantisk svindel, designet for å tillate jødene å kreve offer når folk reagerer på deres avskyelige oppførsel med forargelse.

For å være tydelig, dette gjør ikke nettstedet mitt ulovlig – selv om det antagelig kommer snart.

Det dette lovforslaget er utformet for å gjøre, er å kutte føderale midler til ethvert universitet som lar studenter protestere mot de israelske militæraksjonene.

Dette er veldig, veldig ekstremt. Det er faktisk ikke levedyktig. Det er ingen mengde av makt som kan stoppe disse protestene. Folk er veldig sinte over den pågående massakren på Gaza.

Bibi (Netanyahu) sier at han snart skal inn i Rafah, noe som vil mer enn doble de sivile ofrene. Han sier også at han planlegger å invadere Libanon. Som dere vet handler dette om å eskalere til en amerikansk krig med Iran – det er grunnen til at Bibi lot 7. oktober skje i utgangspunktet.

Ideen om at regjeringen kan bruke makt for å stoppe protester mot alt dette som Israel gjør er rett og slett vanvittig. Det er mulig at Israel ikke forutså denne typen tilbakeslag i USA. Jeg vet ikke. Alt dette er veldig slurvete utført. Hvis jeg ønsket at protestene skulle eskalere, er det dette jeg ville ha gjort – innført denne «antisemittisme-loven». Men jødene og den amerikanske regjeringen føler at de er uovervinnelige og at de kan tvinge hva som helst av forordninger på hvem som helst. Og det er denne forutsetningen som ligger til bunn for enhver handling de utfører.

Men, det kommer ikke til å fungere.


Publisert 2. mai 2024, linker i originalartikkelen.
Originalartikkel: House Rushes Through Insane «Working Definition of Antisemitism» Bill That Says «Anti-Zionism Is Anti-Semitism»
Oversetting og illustrasjon: Terje Sørensen

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.

15 kommentarer. Leave new

  • Jødenes oppførsel gjennom tidene, overalt hvor de har bosatt seg og den negative innflyelse de har hatt og har over vertslandene, viser at Adolf Hitler hadde rett. En dag vil historien gi Hitler oppreising.

    Svar
    • Eli Maker
      6 mai 2024 19:32

      Da jeg leste «Mein Kampf», var jeg særlig nysgjerrig på dette med hans anstrengte forhold til jødene, og om det ville komme fram detaljer rundt dette. Og det gjorde det.
      Og en kan ikke si noe annet enn at han argumenterer ganske saklig og konkret over dette.

      Et annet spørsmål er, kan en skjære alle jøder over én kam? Det tror jeg ikke.
      Det er tross alt andre folkeslag som har konvertert til jødedommen gjennom tidene, som egentlig ikke er jøder i ordets rette forstand. Bl.a Khazar-folket, hvor kongefamilien og adelen konverterte til jødedommen rundt år 800. Og rundt år 950 var hele Khazar-samfunnet definert som jødisk.

      Og i disse dager slår det en, at det opprinnelige Khazaria lå geografisk ganske nøyaktig der hvor den heteste striden i dag pågår, i øst Ukraina.

      Svar
  • Noe som vil lage problemer for kristne, er at ifølge denne loven vil det nå bli forbudt å si at «Jødene drepte Jesus.»

    At jødene drepte Jesus, er påstått mange steder i Bibelen, f eks. Matteus 27:24-25, Johannes 5:16-18, 1. Thessaloniker 2:14-15, osv. Kristne vil få problemer med å sitere Bibelen dersom det blir forbudt å si at jødene drepte Jesus.

    Svar
    • Eli Maker
      5 mai 2024 17:08

      For de kristne skulle det ikke være noe betent tema om hvem som drepte Jesus.
      Han kom til jorden, nettop for å dø, og gi sitt liv for at andre skulle leve.
      Man bør ihvertfall slutte å bebreide noen for at denne begivenheten ble gjennomført slik den skulle, etter guds plan og vilje.

      Svar
      • Det er forsåvidt greit nok, men ifølge den nye loven som nå er vedtatt i USA, vil det bli forbudt å sitere de bibelstedene som jeg nevnte, fordi dette blir klassifisert som «hatprat». Er du enig i at det skal være forbudt å sitere Bibelen?

      • Eli Maker
        5 mai 2024 19:19

        Nei, det er jeg ikke enig i. Hverken bibelen eller andre historiske skrifter.
        Den som har behov for å hevde noe slikt, har et problem.

        Selv er jeg bosatt et sted sør i europa, hvor vikingene i tidligere tider gjennomførte ganske brutale raid oppover elvene. Dette er en del av lokalhistorien her, som jeg som norsk overhodet ikke har noen problemer med å snakke med lokalbefolkningen om. Faktisk med stor interesse, og absolutt ikke i forsvarsposisjon med følelse av å bli personlig angrepet. Det er ganske enkelt en del av historien.

        Når en begynner å kansellere fakta, innføre forbud og påbud om hva man kan snakke om og ikke snakke om. Da betyr det at noen har behov for å redigere fakta og sannhet slik de selv ønsker. Og dette må en aldri gå med på. Da brister et viktig fundament som vi som menneskehet trenger for å kunne fungere sammen.

  • BLMs «mostly peaceful demonstrations» herjet ganske fritt sammenlignet med HVOR BRUTALT anti-folkemord-studenter nå behandles av politiet. Ikke bare i USA. Politiets brutalitet er tiltagende og skremmende i land vi kan sammenligne oss med. Nå angående Gaza, og tidligere så vi gummikuler, vannkanoner, hunder, hester, køller, pepperspray, tåregass, Politiet i rustning og visir til angrep på ubevæpnede, sivile gule vester, plandemiskeptikere, bønder, folkemord-kritikere, JØDISKE fredsforkjempere anklages for anti-semittisme. Hele verden ser zionismen og Israel nå, ryktet er ruinert.
    Hater hele verden den rasistiske apartheidstat Israel og sionismen hyler de til de blir hese den samme gamle visa «holocaust» og «anti-semitt» og «hatprat» i raseri og indignasjon, som skandaløse Rabbi Schmuley, og later til å tro og forvente at offerjamring i evig tid skal virke til deres fordel. Utrolig.

    Svar
  • Northern Light.
    5 mai 2024 17:20

    «Ingen har noensinne, på noe tidspunkt i hele historien, vært motstandere av jøder «fordi de er jøder». Det har aldri skjedd, aldri. All motstand mot jøder har vært et resultat av jødisk oppførsel. Punktum. Null unntak. «Antisemittisme» er en gigantisk svindel, designet for å tillate jødene å kreve offer når folk reagerer på deres avskyelige oppførsel med forargelse».

    Når den Norske Grunnloven er tema i historietimen, er det vanlig at elever rekker opp hånden og spør hvorfor jødeparagrafen var i Grunnloven? Hvis jødeparagrafen blir nevnt i det hele tatt. De gjør de neppe, for «alle vet at det var rasisme». 16 åringer som er vokst opp etter annen verdenskrig og i dagens medieverden, spør ikke om det, for de er indoktrinert og hjernevasket med at all kritikk mot jøder er rasistisk fundert, og da går de også ut i fra at det var det samme på attenhundretallet.

    Men de ærverdige Eidsvollsmennene som underskrev Den Norske Grunnloven, var blant de mest informerte i landet. Mange i norsk industri, og med kontakt med industrifolk og statsmenn i kontinentale Europa og England. Deres skepsis til jøder var ikke rasistisk, de fleste ser til forveksling kaukasisk hvite ut også. Det var for deres åger. Pengeutlåningen med renter de visste lånetakerne ikke kunne betale tilbake, og som gjorde at de tok over landeiendommer, bedrifter og industri i Europa. Dette var grunnen til at de kloke Eidsvollsmennene ble enige om jødeparagrafen.

    Ikke at Norge kunne ha holdt dem unna, selv med politikere som representerer folk og land i regjering fra 1814 og frem til i dag. Med sin enorme globale kapitalmakt og politiske makt, som også gir dem militærmakten, er det ikke mulig for et lite land med rike naturressurser som de vil ha, å holde dem unna. De styrer geoøkonomien og dermed geopolitikken. Skal vi ha en utenrikspolitikk kommer vi ikke unna dem.

    De har ikke gått så brutalt til verks mot Norge som mange mindre land i Sør. Så har da politikerne her gitt dem våre kostelige naturresurser som oljen til deres aksjespekulasjoner på Wall Street uten å mukke, i en finansiell konstruksjon kalt Oljefondet som forvaltere i Wall Street tar hånd om, og som vi har blitt fortalt i 50 år kommer nordmenn til gode i fremtiden.

    Når kommer denne fremtiden? Når skal pengene i Oljefondet, som skal være det norske folks eiendom dem til gode? Som til utbygging av infrastruktur og selvberging av mat? Kan vi ikke bare ta pengene våre fra Wall Street, og bruke dem her i Norge, med å utvikle realverdier som vi med sikkerhet vet vil komme oss og fremtidige generasjoner til gode? Prøver vi, vil vi fort finne ut at det virke som Eidsvollsmennene som underskrev Grunnloven var laget av, er totalt fraværende hos «våre» politikere i dag. De fleste av dagens politikere på Stortinget og regjeringer representerer ikke folk og land, de har ikke Norske aner. De er ikke herfra, det er åpenbart. Eidsvollsmennene hadde rett.

    Svar
    • Northern Light.
      5 mai 2024 19:10

      Dette skal leses som et avsnitt mellom tredje og fjerde avsnitt:
      Men i 1822 var Norge i en finansiell krise. Norge kunne ikke betale et stort avdrag på sin statsgjeld til Danmark. Men fikk ikke lån i Londons banker, fordi Rothschild fikk de andre bankene med på en boikott av Norge på grunn av jødeparagrafen. Joseph Hambro, jøde, fra det danske finanshuset Hambro, lånte Norge beløpet som gjorde det mulig for Norge å betale avdraget, og reddet Norge fra å bli lagt under svensk forfatning. Noen år etter statslånet fra Hambro startet forsøkene på oppheve jødeparagrafen, etter flere initiativ fra også Henrik Wergeland, som sendte diktsamlingen Jøden til alle stortingsrepresentantene for å påvirke dem. Jødeparagrafen ble opphevet i 1851.

      Svar
      • Eli Maker
        5 mai 2024 20:08

        Interessant.
        Dette visste jeg ikke om.
        Det forklarer mye, og intet er nytt under solen 200 år senere.

    • N.L.
      «Eidsvoldmennene hadde rett»
      Ja veldig rett.

      Omtrent 100 år senere, i Mein Kampf, skrev Hitler dette, også han hadde rett:

      «Mens sionistene prøver å få resten av verden til å tro at den nasjonale bevisstheten til jøden finner sin tilfredsstillelse i opprettelsen av en palestinsk stat, lurer jødene igjen den dumme Goyim. Det går ikke engang inn i hodet deres å bygge opp en jødisk stat i Palestina med det formål å bo der; alt de ønsker er en sentral organisasjon for deres internasjonale verdenssvindler, utstyrt med sine egne suverene rettigheter og fjernet fra andre staters inngripen: et fristed for dømte skurker og et universitet for spirende kjeltringer.»

      Svar
  • Kalleballe
    5 mai 2024 19:07

    Må snart grave fram konspirasjosteorien om at alle alle mennesker skal bo i kjempestore smartbyer (city states), landegrensene utviskes, alt kontrolert av teknologi selskaper med stor Israel som verdens hovedstad.
    Neom som bygges i Saudi arabia er idealet, New york er mer realistisk.
    https://line-neom.com/
    https://www.youtube.com/results?search_query=shoplifting+nyc

    Svar
  • Og «alternative» medier som bla. document, rights og inyheter glimter med sitt fravær. NRK med en mindre notis.

    Blir dert mer hyklersk?

    Svar
  • Furubotnik
    6 mai 2024 23:29

    Første gang jeg har sett Daily Stormer oversatt til norsk, tilhengere av hesteskoteori vil få vann på mølla.

    Andrew Anglin har mye å si og ønsker ubetinget å spre budskapet sitt men jeg håper likevel at Derimot husket å be om lov til å publisere.

    Svar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Fill out this field
Fill out this field
Skriv inn en gyldig e-postadresse.

Neste innlegg

Zionistene kontrollerer kanskje USAs regjering.

En video om Israel og 9/11.

Forrige innlegg

Kjønn bestemmes av DNA, ikke av følelser.

Kollapser trans-kjønns-bevegelsen?

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.