POSTED IN Norge

Det første som skjer i tilfelle krig:

Vardø og Vadsø blir pulverisert

21 kommentarer
Print Friendly, PDF & Email

Denne artikkelen har tidligere vært publisert på derimot.no. Men ser en på den militære opptrappingen fra USAs side som nå foregår i Norge er det på sin plass å presentere den på nytt. Den norske regjeringen og NATO er i ferd med å gjøre Norge til et russisk bombemål.

Vi får nå 12 USA-baser i Norge. USA-soldater, U-båter og USA-bombefly skal bli en del av «forsvaret» av Norge mot et land som ikke har truet oss. Det er tvert imot en motsatt virkelighet vi står overfor: USAs militære opptrapping mot Russland.

Dette er ikke i Norges nasjonale interesse men regjeringen fungerer nå som en dørmatte for USAs militære støvler i forberedelsene til en mulig storkrig mot Russland.

Knut Lindtner
Redaktør

Bombingen av Vardø-radaren

Jan Hårstad 

Det har vært sagt av kloke folk gjennom tidene at den eneste måten du kan forstå samtiden på, er å studere historien forut.

Og for Norges del gjelder det epoken fra Oktoberrevolusjonen 1917 til idag og den som har gjort dette arbeidet innen forsvars og militærpolitikk i særklasse er Lars Borgersrud I to kjempebind: Den norske militærfascismens historie.

Satt på spissen er det fristende å si at de som er uvitende om dette temaet, ikke riktig skjønner dagens Norge.

Den tyske militærkirkegården i Murmansk

Offiserskorpset og eliten I Norge hatet bolsjevikrevolusjonen og var livredde for at den radikale norske arbeiderbevegelsen skulle gjøre noe tilsvarende her. Derfor måtte forsvaret bygges opp folkefiendtlig og da nazismen kom, ble offiserskorpset lykkelig for her kom det nye Tyskland som skulle føre Europeisk krig mot Sovjetunionen.

All militær planlegging forut for 9 april 1940, tok sikte på å bygge seg opp I Finnmark mot Den Røde Arme. Nazistene fikk lov til å øve vinterkrig på Hardangervidda I 1939.

Norgeshistoriens største politiske og militære feilvurdering. Troppene i nord, angrepet kom i sør. Nå repeterer vi historien på nytt.

Det første man gjorde etter krigen var å bygge opp et Stay Behind etterretningsapparat ledet av USA og rettet mot de norske kommunistene som hadde blitt populære for sin motstandskamp mot okkupantene.

Milorgsjef Jens Christian Hauge fikk jobben som både forsvarsminister og oppbygger av det militærindustrielle komplekset i Norge som også fra første øyeblikk var i co-produksjon med både USA og senere Israel.

Speider man rundt I Aftenposten og Klassekampen, de to søsteravisene, kommer det ikke en eneste person fram fra det norske forsvaret eller offentlighet som skriver at den gjeldende oppfatningen av USA som seierherre i den forestående krigen mot Russland er det rene dill. Både Helge Lurås på resett og Hans Rustad på document skryter hemningsløst av at de utbrer ytringsfriheten I Norge, mens de skyver unna alle som ikke er trumpianere , pro-zionister og neocons og denslags. Veldig begeistret for den samkjørte israelske-amerikanske krigsmaskinen som ifølge deres tenkning seirer på alle fronter.

Blar du i Borgersruds verker, er dette blåkopi av hvordan man i offiserskretser i Norge så på angrepet på Sovjetunionen 1941. En trodde det ville ta Wehrmacht 8 uker å vinne slaget.

I norsk offentlighet idag finnes det ingen studier av fienden, dvs Shanghai Cooperation Organization, SCO, som er det østlige Nato. Ledet av Kina og Russland. Pakistan ble medlem av SCO I juni 2017,i juli 2018 skal India og Iran inn som offisielle medlemmer. Og flere står I kø, kanskje også Tyrkia.

En krig mot Russland eller Iran vil mobilisere alle medlemsland I SCO som støtte og her snakker vi snart om halvparten av menneskeheten.

«Operasjon Barbarossa» var kodenavnet for det nasjonalsosialistiske Tysklands angrep på Sovjetunionen under andre verdenskrig. Angrepet innledet den tysk-sovjetiske krigen, i Russland kalt «Den store fedrelandskrigen». (Wikipedia) Det endte med fullstendig tysk-nazistisk nederlag da det sovjetiske flagget ble heist over riksdagbygningen i Berlin i 1945.

Ingen i det offisielle Norge skriver om fienden som USA står overfor. Akkurat samme blindhet som ved Operasjon Barbarossa 22 juni 1941. «Uten et grundig studium av fienden har du tapt på forhånd» sier Sun ZI.

Som det framgår av Bård Wormdals bok «Spionbasen» (Pax 2015) er ikke Norge noe annet enn en amerikansk etterretningsbase og nå også et militært oppmarsjområde. Alle partier I Norge syns egentlig dette er greit for det er ingen som jobber på gatenivå for å få stoppet krigsforberedelsene fra Norge.

Vardø-radaren og satelitter kan da overvåke og avlytte (Vadsø) et Russland helt fram til Leningradområdet og lese gjenstander på bakken på størrelse med tennisballer. En av årsakene til at IS og denslags hadde framganger I Syriakrigen var at de fikk tilgang av Natos militære satelitter.

Her har vi da sjefen for etterretningstjenesten, Morten Haga, som i Aftenposten idag 7 mars 2018 redegjør for at Forsvarets operative hovedkvarter «ble tatt på sengen da russiske fly opererte på en «overraskende» måte utenfor Vardø I fjor vår».

Senere står det at 24 mars russiske bombefly fløy direkte mot E-tjenestens radar I Vardø. Totalt ni fly deltok I operasjonen.

Russisk bombefly. Hvorfor blir norske fagmilitære overrasket over at disse flyr mot Vardø under øvelse? Med USA-base på Værnes og NATO-øvelser stadig nærmere den russiske grensen ber Norge om nettopp dette.

Hva som skulle være så «overraskende» ved dette for fagmilitære tyder på svake kunnskaper og kanskje også svak intelligens.

Helt fra 2015 har jeg jevnlig skrevet at det aller første som vil skje I den amerikansk-russiske krigen I Norge, er at Vardø og Vadsø radarene vil bli pulverisert og blåst på havet.

Sett fra Russlands synspunkt er det ikke mulig å føre noen krig mot USA-Nato så lenge disse overvåkningsstasjonene fungerer over hele det nordlige Russland. Er dette vanskelig å forstå?

Den norske offisersstanden fortoner seg i mine øyne som like tjukke I hue som den på 1930-tallet som svermet for Nasjonal Samling og Hitler.

Nå er det kappruster og atombombebygger TRUMP som har overtatt rollen som verdensfrelser i de samme miljøene samt hos resett og document.

Og den offisielle «venstresida» er verre enn en vits, det er bare å lese statsorganet Klassekampen.

Norge har nå underlagt seg fullstendig USAs globale militære strategi. Vi er bonden på sjakkbrettet som lett kan ofres.

Snart 75 år lurer jeg på hvor lenge jeg orker å påpeke at den eliten vi har I Norge idag bereder folket på verre katastrofer enn den nazistiske okkupasjonen i fem år 1940-45.

1814, 1905 og 1945 var de norske symbolårene for norsk selvstendiggjøring. Nå er trenden den motsatte: nå gjelder det å underlegge Norge under både tysk og amerikansk militarisme og utfallet er allerede gitt på forhånd.

Forferdelige tilstander for det lettlurte norske folk.

Bilder/tekst: Knut Lindtner

Tidligere publisert på derimot.no

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.

21 kommentarer. Leave new

  • Ola Henriksen
    8 mars 2018 15:35

    «Det har vært sagt av kloke folk gjennom tidene at den eneste måten du kan forstå samtiden på, er å studere historien forut.
    Og for Norges del gjelder det epoken fra Oktoberrevolusjonen 1917 til idag og den som har gjort dette arbeidet innen forsvars og militærpolitikk i særklasse er Lars Borgersrud I to kjempebind: Den norske militærfascismens historie.»

    Les også : «Kappløpet om Norge» av Francois Kersaudy. ( Kan lånes på biblioteket.)
    Han sa noe enda lurere, om å forstå fortid/fremtid:
    Framtiden kjenner vi, det er fortiden som kommer til å forandre seg»
    ( Etterhvert som myter faller selvfølgelig.)

    Og for de som fortsatt tror på myten om at England/Frankrike innvanderte Norge for å hjelpe landet, bør nok forandre sin fortids-forståelse. ( De var jo også noen dager for sent ute i dette kappløpet.)
    Likeledes myten om at det var Tyskland som angrep Frankrike, og ikke omvendt.

    Svar
  • Vel og bra om fortiden Hårstad.

    Men jeg hadde ventet meg noe mer oppdaterte vurderinger av dagens aktuelle militærpolitiske situasjon etter gjennopprettelsen av russisk-amerikansk paritet i og med Putins offentliggjøring av Russlands nye våpensystemer. Såvidt jeg kan begripe er vi nå tilbake i en bipolar verden der begge stormakter må erkjenne at et angrep på den andre part er garantert selvmord. Den «gode gamle» terrorbalansen. Men er dette riktig stemmer det kanskje dårlig med dine tidligere spådommer?

    Svar
    • Detter en kommentar fra Jan Hårstad som er utestengt fra en rekke nettsteder – også dette. Vi har ikke blokkert han her. Hva årsaken er kan enhver tenke sitt om. Her er Jans kommentar:

      Jeg skrev et lengre svar til Ludvig på kommentarfeltet om den nye situasjonen I verdenspolitikk,men den kom ikke på.
      Slik er det også for alt jeg skriver av kommentarer til Steigan-bloggen og på resett tar man bort det jeg skriver umiddelbart. Om det er de samme eller redaksjonen vet jeg ikke.
      Det vi vet er at makten I Vestverdenen har lagt press på Google,Twitter og Facebook for å sensurere nettet I stor stil.
      Dette ble påbegynt I mindre målestokk for to år siden,men nå er det satt I system med tusenvis av ansatte som jobber med sensurering.
      Dette har jeg altså ventet meg og advart mot,men ikke dessto mindre er det rart å oppleve det I praksis. Makten vil ha orwellske overvåkningsstater.
      Jan Hårstad

      Svar
      • Ola Henriksen
        9 mars 2018 19:35

        At krefter sensurerer er vel ikke noe nytt: Google,Twitter og Facebook .
        ( Eller Aftenposten, forskning.no, for å nevne NOEN få flere.)

        «Dette er en kommentar fra Jan Hårstad som er utestengt fra en rekke nettsteder – også dette. Vi har ikke blokkert han her. »

        Men når det ikke er redaktøren/styreren av bloggene som sensurerer, hvordan gjøres dette, i praksis?
        Har ikke redaktørene noen (med) bestemmelse?
        DA er det skummelt!

      • fritilaavelge
        22 mars 2018 22:59

        Jeg ble nettopp utestengt fra document.no etter mange år som fast inventar i kommentarfeltet som Vandre_Falk. Aldri brukte jeg stygt språk, hetset eller trollet på noen måte, men jeg sa i fra til Herr Rustad att jeg synes meget dårlig om all «fake News» han gladelig sprer angående Russland og myndighetene der. Jeg trakk også min økonomiske støtte på fem hundre kroner i måneden fordi disse falske nyhetene bare fortsatte. Hva slags agenda Rustad har med å spre slikt er meg en gåte, enten er han totalt hjernevasket som mange nordmenn dessverre er, eller så gjør han det mot betaling?
        Det er veldig synd att document skulle bli offer for den slags falske nyheter, for det er ellers en meget bra side.

      • Ja..
        Derfor du er vekk fra kommentar feltet..
        Har merket meg at Vandrefalk er borte..

        Jeg er enig med deg.
        Sakene H.R tar opp er ofte hentet fra den «rette» MSM reportasjen.
        Mens det rettes sterk kritikk mot MSM om den «kolliderer» med H.R sin oppfatning..
        Det er en del å merke seg her ja…

      • Jeg er også bitt utestengt fra Document. Kun pga av at jeg la ved en link av ett nettsted de ikke likte. På Resett har jeg fått fjernet mange kommentarer. De siste for noen dager siden. Jeg skrev noen kommentarer som var kritisk til vaksiner. De ble slettet umiddelbart. Det er tydelig at enkelte ting skal man ikke snakke om. Jeg synes det er toppen av frekkhet å vaie høyt med ytringsfrihetsfanen når man selv sensurer lovlige ytringer.

      • Wasan Totland
        1 januar 2020 0:22

        Det samme har skjedd meg. Jeg byttet nick. Nå er det verre på Resett. Jeg er så enig med deg. Ser at de som er på vår side forsvinner en etter en. Hvis Rustad har noen motforestillinger mot Russland så må han vise oss et sted der russerne proklamerer dette hatet mot vesten. Det finnes ikke. I stedet er talene til Putin tilbakeholdne og uten hat. Godt nyttår til deg og Knut Lindner.

      • Du ser jo at document.no i likhet med resett.no bruker Disqus og Disqus er Stasi. Enhver webside som «bruker» Disqus er Stasiaktivum. Jeg er svartelistet fra Disqus kommentarfelt.

  • Ola Henriksen
    9 mars 2018 14:13

    Jeg tillater meg med enda et sitat fra boka «Kappløpet om Norge.»

    / Så begynte angrepet, og det ble et redselstfullt blodbad. Vi massakrerte flere sivile enn tyskere. Infanteristene stormet frem og hev inn granater, så gikk de inn i husene som hadde overlevd infernoet. Med våpen i hånd skulle jeg vandre gjennom et fryktinngytende Golgata, bestrødd med lemlestede lik, vugger veltet over døde spedbarn, og stønnende sårede i pøler av blod. General Fleischers opplysning stemte altså ikke, sivilbefolkningen i Bjerkvik var ikke evakuert.
    ….Det tok legionærene enda to timer til å overvinne tyskerne og sikre ( sic!) Bjerkvik.
    Deretter, som i Namsos, ble stedet systematisk plyndret, skjønt uten britisk deltagelse denne gang. /

    Svar
    • Ola Henriksen
      9 mars 2018 14:51

      Ikke lest/hørt om dette sier du?

      Men «tyskernes grusomme evakuering» av Finnmark har du kanskje lest om, gang på gang. Her har det ikke vært mangel på trykksverte.
      En evakuering som nok hindret en «fred» som i Bjerkvik, med total rasering og drap.

      «Satt på spissen er det fristende å si at de som er uvitende om dette temaet, ikke riktig skjønner dagens Norge.» ( Eller våre «allierte».)

      Og nå skal altså våre politikere, med Jens Stoltenberg i spissen ( som har god trening fra Libya), ofre vår nordlige landsdel på ny.
      I angrep på nok en konstruert fiende.

      Svar
  • Kjell Arne Nyberg
    22 august 2018 12:11

    Er det forresten noen av dere som har sett eller hørt fra Morten Haga Lunde «Babyface» etter den 5 og 7 mars, han virket utrolig stresset og nervøs på TV og det var neppe fordi ham skulle holde en presentasjon? Mediene har sluttet å stille de riktige spørsmålene. Militæret har i en lengre tid ligget nede for telling, og sakte men sikkert har «big brother» fått etablert seg. Og ikke er det Morten Haga Lunde som stiller til EOS utvalgets årskonferanse i mai i år heller. Har man gått tilbake til den udugelige hesten, bonden og pølsa igjen? Eneste skuffelsen var at Grandhagen holdt sitt innlegg på engels. Men det var vel for å berolige de tre herremennene bakerst i lokalet, alle gikk kort tid etter Grandhagens innlegg.

    Uansett så noterer jeg meg gledelig at Kjell Grandhagen fhv. E-sjef er på banen igjen etter alvorlig langvarig sykdom. Om man skal kunne beskrive en person i det norske forsvaret som utpeker seg virkelig så er det veldig få i motsetning til tidligere.

    Dagbladet gikk så langt at om jeg ikke hadde nevnt M. Haga Lunde sin stilling. Så hadde han hatt store problemer -» journalisten» med å sette Haga Lunde på kartet. General Kjell Grandhagen igjen er den som rasler med sablene samtidig som han er åpen og oppriktig på dagens situasjonsbilde av forsvaret også når det gjelder samarbeid politi og forsvar. DGF og Humlegård er på ville veier. Og til de som lurer på hvorfor

    Kjell Grandhagen er tilbake igjen – så still ham spørsmålet selv, for noen dedikert pensjonist er han ikke. Han fikk vel stilling som Kommunikasjonssjef / rådgiver om jeg ikke har tatt helt feil 🙂
    Vi får være takknemlige for at menn med ære kommer tilbake på banen igjen!!

    Men spørsmålet mitt henger fremdeles i luften der Morten Haga Lunde har sin våpengren – hvor er han
    blitt av og hvorfor er det ingen som spør eller lurer fra mediehiold – det bør jo være i samfunnets interesse og vite hvem som sitter i de ulike stillingene i Forsvarets Ledelse.

    Svar
  • «den eliten vi har I Norge idag bereder folket på verre katastrofer enn den nazistiske okkupasjonen i fem år 1940-45.»

    Stort enklere kan det knapt sammenfattes . . . . . . .

    Svar
    • De sendte nettopp ut brosjyren «Du er en del av Norges bereskap» der de ber befolkningen om å ha matvarer, vann, varme klær og ved for 3 dager. Noe kommer til å skje. De hadde ikke sendt ut den brosjyren ellers. Samtidig er de gamle bomberommene stort sett lagt ned og folk har ikke peiling i det hele tatt om hvor utrygg verden er i ferd med å bli. Selv kommer jeg til å følge rådene i brosjyren og vel så det. Det er ikke dumt å ha en backup plan. Det har også blitt lagd en tv serie om ett svenario der Russland angriper Norge på oppdrag fra EU. Er det en måte og få befolkningen til å godta det som kommer? Vi har jo sett det samme med hendelser som 9 11. Pre programming heter det visst.

      Svar
  • Reidar Kaarbø
    31 desember 2019 16:13

    Det største problemet nå er at tiden å tenke seg om ved feil (feilalarm) er redusert dramatisk, den er blitt så kort at noen kan tenke seg å trykke på knappen «for sikkerhets skyld». Jeg vet ikke hvor mange feilsituasjoner man har årlig, har hørt snakk om flere titalls. Slik går det når verden ledes av idioter og opprustning ses på som en «løsning».

    Og de som blir slettet: Også jeg blir slettet herfra med en annen epostadresse. Det er trolig Aksimet som sletter automatisk ut fra «visse kriterier» for å «unngå spam».

    Svar
  • Torfinn Slettebø
    3 mai 2024 8:55

    Hårstad-teksten frå 2018 er blitt endå sterkare av utviklinga i Noreg dei seinaste åra.

    Russisk spionasje aukar på Vestlandet, melder NRK. PST får anklaga Russland uimotsagt. Ingen kritiske røyster. NRK fortel ikkje om norsk/amerikansk spionasje døgeret rundt mot Russland.

    Dersom det stemmer at russisk spionasje aukar: Kan det ha noko med USA-basar og norsk opprusting å gjera?

    Svar
    • T.S.:

      » PST får anklaga Russland uimotsagt. Ingen kritiske røyster. NRK fortel ikkje om norsk/amerikansk spionasje døgeret rundt mot Russland.
      Dersom det stemmer at russisk spionasje aukar: Kan det ha noko med USA-basar og norsk opprusting å gjera? »

      Ja, hva ville Norge gjort, om Kina bygde militære innstallasjoner i Sverige?
      Eller USA om Russland det samme i Mexico.

      Det vi får av informasjon, spesielt fra Nrk. er jo kun propaganda. – Innbakket i ‘objektiv informasjon’ og rosablogging.
      Og befolkningen sitter med fingern i nesa.

      Fortsatt gjør media narr av NordKorea, Rusland og Kina. 😉

      Svar
  • The end times
    3 mai 2024 18:17

    Vi er et bombemål. Det er bare et spørsmål om tid. La oss håpe at Russland nøyer seg med (i første omgang)infrastruktur da vil ferre liv gå tapt. Men vi «vet jo» at alt ned til Lyngenfjorden vil bli Russisk. Hvorfor skulle alle profetier av Lebesbymannen hittil være oppfylt og ikke tro at resten blir det.

    Svar
  • En liten hilsen fra Tormod Heier(som kan umulig være helt i lodd)

    Tormod Heier tror ikke det er realistisk at Russland vil starte nye kriger.

    – De er i dag svekket militært og har mer enn nok med å klare seg mot Ukraina. Det er ikke sannsynlig at de angriper verdens mektigste allianse, Nato.

    Dessuten har partene i dag atomvåpen.

    – Det gir alle parter en felles interesse. På grunn av atomvåpnene er det ingen som tør å angripe hverandre lenger, sier Heier.
    https://www.forskning.no/andre-verdenskrig-forsvaret-historie/jeg-ser-i-hvert-fall-en-likhet-med-situasjonen-i-norge-for-okkupasjonen-sier-professor/2349340

    Svar
    • Hva hadde skjedd om norske ‘motstandsfolk’, dvs. britiske/vestlige ‘politisk aktive’ 😉 , eller russiske/kommunistiske aktive , IKKE hadde kjempet seg imellom om å få størst mulig makt i Norge etter at krigen var slutt?
      Ingen norske ‘ motstandsfolk’ ville blitt skutt. – Men norske/sivile døde etter engelske bombetokter hadde vært de samme . Flere ganger i antall.
      Norsk oppbygging i krigsårene var stort sett positivt for Norge. Og Tyskland SPURTE tilogmed Norge om å KJØPE utrangsjerte trikker i krigsårene.
      ( At Storbritania / de ‘allierte’ sjøl hadde tenkt å okkuppere Norge , før Tyskland ,og bruke Norge til angrep mot Tyskland vet vi nå i ettertid, når løgner litt om senn blir avslørt. )

      Hva hadde skjedd med Nord-Norge om Tyskland ikke hadde fulgt krigslovene og IKKE hadde forflyttet den nordnorske befolkningen med minst mulig menneskelige tap?- Før Sovjetunionen , etter britisk/vestlig godkjennelse , ville angripe.
      En total ødeleggelse av Nord-Norge. En ofring.
      Lik Ap sin ofring av deler av Norge med amerikanske potensielle atomangrepsstasjoner mot Russland. I trøndelag og i Rygge i 2024

      Hva skjedde med militære resurser og (fiske-) båter etter at Norge ble okkupert av ‘de allierte’ ?
      De ble senket i havet. Bruksnytte for den norske fiskeriflåten, for Norge? Uinteressant.

      Norge var okkupert . Av ‘de gode’.

      Hva skjedde med ‘alierte’ 😉 Sovjetunionen når krigsbytte & land skulle fordeles i 1945?
      For å skremme Sovjetunionen for å ta for stort bytte ble to SIVILE byer i Japan atom- eller brann- bombet . For å skremme ofret de to sivile byer.
      Hva gjør de neste gang. ( Gaza i mente .)

      Dette er våre allierte.
      Vietnam, Jugoslavia, Irak, Libya, Afghanistan , Jemen i mente.

      – OG Ukraina. ( Og Gaza)

      Dette er våre allierte.

      DETTE ER VÅRE ALLIERTE . DETTE er våre politikere.

      Vår ‘KRIGSHISTORIE’ er kun historier skrevet av vinnerne, – og de som startet 2. verdenskrig.

      Svar
      • » Hva skjedde med ‘alierte’ Sovjetunionen når krigsbytte & land skulle fordeles i 1945?

        Og hvorfor ble Sovjetunionen med sine myrderier av egen fattig befolkning valgt til alliert av
        ‘de allierte’?
        Og ikke Nasjonal- sosialistene og Tyskland som bygget opp velstand for hele sin befolkning i samme periode.?
        Pussig. Like pussig er det at norsk v.side i fattig-Norge valgte Sovjtunionen til sin lederestjerne.

        Fordi Tyskland gikk imot det gjeldsbaserte økonomiske systemet som de jødisk/zionistiske organisasjonenene styrte. I Tyskland før 1933 , og w.w. Tyskland ville prøve å bruke nasjonale ‘fripenger’ uten gjeld og renter.

        ‘ Både Quisling, Hitler og Mussolini var innbitte motstandere av kapitalismen. Bare hør på hva Quisling skrev i nyttårstalen fra 1941 hvor han brukte ordet “samholdskraft”:
        “Liksom de amerikanske kolonisters heldige opprør mot England for 170 år siden, startet den revolusjonen som var bestemt til å gjøre slutt på feudalvesen og fyrstevesen og å skape de 19de århundres ordning, således gjør den europeiske revolusjon nå slutt på kapitalismen og demokratiet og skaper det 20de århundres nasjonal-socialistiske stats- og samfundsordning.”
        “Det er i sandhet en forrykt idé å hevde at i denne Europas frihetskamp faller Norges interesser sammen med Englands kapitalistiske og imperialistiske maktpolitikk.’
        onarki.no/blogg/2011/12/samholdskraft.’

        Etter krigen, da Churchill var fri fra jødiske lånegivere og sine verste depresjoner :

        ‘Tysklands utilgivelige forbrytelse i tiden før den 2. verdenskrig var å trekke sin store økonomiske virksomhet vekk fra verdens handelssystem og utvikle sine egne vekslingssystemer for utenlandsk valuta slik at de som kontrollerer verdens finanser ikke lenger fikk tjene penger på den tyske handel’. 
        Kilde: Churchill til lord Robert Boothby i Winston Churchill «The Second World War,» Scherz, München 1960.

        I 1933. :
        ‘ Vi benekter ikke og er ikke redde for å innrømme at denne krigen er vår krig og er utkjempet for å befri Jødedommen… Sterkere enn alle fronter til sammen er vår front, den jødiske. Vi gir ikke denne krigen bare økonomisk støtte som hele krigsproduksjonen er basert på, vi gir ikke bare vår fulle propagandamakt som utgjør den moralske energi som får denne krigen til å fortsette. Garanti for seier er basert på en svekkelse av de fiendtlige styrkene, å ødelegge dem i sine egne land, innen motstanden. Og vi er den Trojanske hest innenfor fiendens forlegninger.
        …og bringe det tyske folk til fornuft gjennom å ødelegge deres eksporthandel, en eksporthandel som er deres eksistensgrunnlag.” – Samuel Untermeyer i en radiosending på WABC i New York, 6 august 1933. Gjengitt i New York Times, 7 august 1933.
        Sammen med Samuel Untermeyer i agitasjonen for krig mot Tyskland, talte Bernard Baruch samtidig for forberedelser for denne krigen. ”Jeg understreket at et nederlag for Tyskland og Japan og deres påfølgende utestengelse fra verdenshandelen ville gi Storbritannia en fantastisk mulighet til å øke sin utenlandshandel BÅDE i volum og profitt. ‘

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Fill out this field
Fill out this field
Skriv inn en gyldig e-postadresse.

Neste innlegg

Fransk general drømmer om fortiden.

Behovet for mineraler gjør Afrika stadig viktigere.

Forrige innlegg

Hva er den største trusselen mot menneskearten?

Atomvåpen er den største faren for menneskeheten og alle former for liv

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.