POSTED IN Israel, Virkelighetsforståelse

Bernie Sanders om Netanjahus uttalelser om antisemittisme:

Det er ikke anti-semittisk å påpeke at din regjering har utslettet Gazas infrastuktur.

4 kommentarer
Print Friendly, PDF & Email

Jeg hadde egentlig avskrevet Bernie Sanders som en viktig radikal stemme for innbyggere i USA etter hans støtte til Joe Bidens presidentkampanje og fortsatt medlemskap i det demokratiske partiet. Men i denne korte videoen overrasker han meg positivt med meget klare uttalelse om den israelske krigføringen i Gaza:

Nei, Mr. Netanjahu. Det er ikke anti-semittisk å påpeke at i løpet av 6 måneder har din ekstremistiske regjering drept mer enn 34 000 palestinere.

Nei, Mr. Netanjahu. Det er ikke anti-semittisk å påpeke at din regjering har utslettet Gazas sivile infrastruktur.

Nei, Mr. Netanjahu. Det er ikke anti-semittisk forstå at din regjering har utslettet Gazas helsesystem.

Nei, Mr. Netanjahu. Det er ikke anti-semittisk å fordømme din regjerings ødeleggelse av alle 12 universiteter og 56 av stedets skoler.

Nei, Mr. Netanjahu. Det er ikke anti-semittisk å være enig med bokstavelig talt alle humantære organisasjoner som sier at din regjering i strid med USAs lover har på urimelig vis blokkert humanitær hjelp å slippe inn i Gaza.

Det er ikke anti-semittisk å holde deg ansvarlig for dine handlinger.

Forsidebilde: iStock

Teksten står for forfatterens mening, ikke nødvendigvis www.derimot.no sin.

4 kommentarer. Leave new

• Selv drittsekker kan komme med noen gullkorn iblant.
    Under Bernies valgkamp snakket hans disipler vellystig om hvordan de ville putte alle «klimafornektere i gulag.»
    «Venstresias» helt, det stygge, gamle skrukkeskinnet Noam Chomsky, mente «anti-vaxxere» burde nektes å kjøpe mat,
    følgelig altså bare fint hvis vi sulter ihjel og dør.
    Go ahead and die, gamle utvalgte, jeg pisser på deres grav.

• 😉

‘Israel har levert eit forslag til våpenkvile som fleire vestlege leiarar seier er eit sjenerøst forslag, og har bede Hamas godta. ‘ 😉

‘… Hamas krev ein garanti for at Israel ikkje tek opp att kampane i Gaza som ein føresetnad for våpenkvile, skriv den israelske avisa Haaretz. Dei viser til anonyme kjelder i Hamas.
    – Vi ønsker at palestinarar i Gaza skal leve. Det vil seie at krigen blir avslutta, israelsk tilbaketrekking, at Gazastripa bli bygd opp att og ei klar politisk skisse, seier ei av kjeldene.
    Også AFP og Al Jazeera melde måndag at Hamas ønskte seg garantiar frå Israel.’
    nrk.no/nyheter/den-israelsk-palestinske-konflikten-1.11060771

Israel/zionistene , – og vesten, viser hvor fjerne de er.
    Men dette kan de vel koste på seg siden de sitter med så stor makt.
    Foreløpig!

• ‘ Netanyahu: Israel vil gå inn i Rafah med eller uten våpenhvile
      Israels statsminister Benjamin Netanyahu sier Israel vil gå inn i Rafah med eller uten våpenhvile. Det skriver nyhetsbyrået Reuters.
      Netanyahu sier også at de vil gå inn i den sørlige byen i Gaza selv om de eventuelt skulle bli en våpenhvile eller en avtale om utlevering av gisler. ‘
      nrk.no/nyheter/den-israelsk-palestinske-konflikten-1.11060771

Og :

‘ Ekstrem bombing i Gaza.
      Rapporten trekker fram Israels «ekstreme bombing» på Gazastripen. Bare i løpet av krigens to første uker i oktober ble det sluppet 29.000 eksplosiver over Gaza, og av disse var 90 prosent satellittstyrte bomber på 450 eller 900 kilo.’

Svar
  • Mye av det som skjer i dekningen av Palestina-konflikten kan bare forstås dersom man kjenner til jødenes dominans i Vesten.

Kineserne har ikke samme forhold til Holocaust som Vesten og kan derfor kritisere Jødene mer direkte. Her er en kinesisk artikkel som tar for seg jødisk dominans i USA, UK, Tyskland og Frankrike. (Artikkelen er på kinesisk men kan greit oversettes med f eks Google Translate)